شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج:

رفع مشکلات به دست جوانان متعهد و انقلابی و کارآمد است

 نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت جوانان گفت: هدف این است که جوانان متعهد حزب الهی، انقلابی و کارآمد کارگزاران نظام اسلامی بوده تا مشکلات از بین بروند.

به گزارش رمزگشانیوز آیت الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» در خطبه‌های مکتوب این هفته نماز جمعه کرج با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: نزدیک به ۲ سال است که از انتشار این بیانیه می گذرد اما حرکت جدی در اجرایی شدن آن صورت نگرفته و تنها گاهی تبیین و گفتمان سازی ناقصی از آن صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: حتی بندهای مهم آن نیز تبلیغ محیطی نشده که به صورت دائم به چشم مردم بیاید و مطالبه عمومی شود.

آیت الله حسینی همدانی گفت: سوال این است که چه کارهایی برای اجرایی شدن بیانیه صورت گرفته است؟ آنچه بنا دارم به آن بپردازم و انتظار دارم دوستان و عزیزان توجه تاملی نیز به آن داشته باشند و دنبال کنند، بحث راه های اجرایی شدن بیانیه گام دوم است.

وی ادامه داد: ابتدا به چند نکته باید دقت کرد که اول اینکه آنچه  مقام معظم رهبری در بیانیه فرموده اند ناظر به آینده انقلاب است، ایشان  خطاب به جوانان فرمودند« شما جوانان آینده سازان کشور هستید و لذا مخاطب خاص بیانیه جوانان هستند»، مخاطب عام بیانیه نیز مردم و خطاب اخص هم دستگاه هایی هستند که باید دنبال کنند.

حسینی همدانی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب، توصیفی و تبیینی بوده  و طرح عملیاتی و نحوه اجرا در آن مطرح نشده این در حالی است که آنچه مهم بوده نحوه اجرایی شدن آن است که به همین منظور نیاز است که تبدیل به قوانین عادی شده و قوانین دیگری از آن استخراج، عملیاتی و در دستور کار قرار گرفته تا قابلیت اجرا در سطح جامعه داشته باشد.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه نحوه اجرایی شدن بیانیه در خود بیانیه مطرح نشده خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری  در سخنرانی اول خرداد سال ۹۸ به عنوان پیوست عملیاتی بیانیه  به صورت کامل به بحث نحوه اجرا پرداختند، در واقع منظور استفاده از کلمات رهبر معظم انقلاب است.

وی ادامه داد: ایشان به چهار نقطه اصلی بیانیه اشاره فرمودند که شامل  «عظمت حادثه انقلاب»، «عظمت راه طی شده و کارکرد انقلاب تا امروز» «عظمت چشم اندازی که باید به آن برسیم» «عظمت نقش نیروی جوان متعهد و چگونگی نقش آفرینی او به عنوان مخاطب اصلی» می بینید که در خود بیانیه نحوه اجرا بیان نشده اما به عنوان پیوست این بیانیه، بیانات حضرت آقا در اول خرداد سال ۹۸ می‌تواند راه گشا باشد.

حسینی همدانی افزود: مطلب بعدی این است که در ابتدا برای کاری باید هدف را معین کنیم، چرا که بدون هدف سر بی صاحب تراشیدن است و  به نتیجه نمی رسیم، حال سوالی که در این میان مطرح می شود این است که این نقش آفرینی جوانان چه هدفی را دنبال می کند؟ که جواب آن ورود نسل جوان متعهد به عرصه مدیریت کشور است.

نماینده ولی فقیه در البرز خاطر نشان کرد: امروز تعدادی از مشکلات موجود را مانند مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، کم کاری و بد عملی در مسائل فرهنگی، بد عمل کردن در دیپلماسی و حتی امور پزشکی و درمانی که این روزها به واسطه کرونا کشور مبتلا به این ویروس و دهها مساله  و چالش دیگر بررسی می کنیم به این نتیجه می رسیم که اصل مشکل، مدیران ناتوان و ناکارآمد هستند.

وی با بیان اینکه افرادی که مشکل آفرین هستند نمی توانند خودشان راهکار برای آینده کشور باشند عنوان کرد: چاره کار روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی بوده  که به عنوان هدف مطرح است.

حسینی همدانی افزود: مطلب سوم این است که  برای به نتیجه رسیدن هر هدفی لازم است که فرآیندی دقیق طی شود، که فرآیند روی کار آمدن این جوانان و افراد کارآمد و نقش داشتن در مدیریت کشور را رهبر معظم انقلاب در همان سخنرانی اول خرداد به صورت کامل بیان فرمودند.

وی ادامه داد:  البته باید دقت کرد که طی این فرآیند نیز باید توسط خود جوانان انجام گرفته و اجازه ندهند که  افرادی با امیال مختلف سیاسی، اعمال سلیقه ، افکار جناحی و امثال اینها مسیر را مانند سال های گذشته برده و انقلاب را به بیراهه بکشانند.

امام جمعه کرج گفت: همگی شما نزدیک انتخابات رویش گروه ها و تشکل ها با شعارهای مختلف و بی نتیجه را دیده اید، با اسامی که درست می کنند که  نمی خواهم نام ببرم و بعد نیز نتیجه این تشکل ها و گروه ها را دیدید،گاهی عده ای فرآیند هم بیان اما جوری عمل می کنند که قشر مورد هدف که همان جوان حزب اللهی هستند از چرخه حذف شوند.

حسینی همدانی افزود: جوانان باید مواظب باشید که مورد سوء استفاده قرار نگیرید، سرنوشت آینده کشور در دستان شماست، خودتان باید میدان داری کرده و تصمیم گیری کنید و نقش آفرین خودتان باشید.

وی تصریح کرد:  مقدمه حرکت هم این است که جوانان سراسر کشور با تعریفی که آقا از جوان دارند. جلسات هم فکری و هم اندیشی به جهت فهم درست فرآیند تشکیل تا وارد مرحله بعد که زمینه سازی برای اجرائی شدن هدف اصلی است فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به سخنان مقام معظم رهبری با مسوولان مراسم سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و خانواده آن شهید اشاره کرد و گفت: سخنان مهم و کارساز رهبر معظم انقلاب را در این مراسم گوش دادید، اما باز هم عده ای برداشت های غلط خودشان را به بیانات حضرت آقا گره زده و راه انحرافی نشان دادند.

حسینی همدانی افزود: رهبر معظم انقلاب خیلی شفاف فرمودند «که رفع تحریم به دست دشمن اما خنثی سازی آن به دست خودمان است، بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم» یعنی آقایان بدانید سیاست رفع تحریم شما شکست خورده چرا که نه تنها چهار سال است آن روشی که اصرار داشتید و خسارات جبران ناپذیری را به کشور وارد کرد جواب نداد بلکه فشار دشمن را هم بیشتر کرد.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری  صریح فرمودند که برای رفع مشکلات مردم و درست شدن آینده کشور به وعده‌های این و آن اعتماد نکنید و تاکید می کنند که جمهوری خواه و دموکرات فرقی باهم ندارند، آقایان بدانید رفع تحریم ها بدون مذاکره هم می شود، همین طرح انقلابی اقدام راهبردی که در مجلس برای لغو تحریم‌ها مصوب شد و آه و ناله اروپا و آمریکا را درآورد نشان می دهد راه برای رفع تحریم بدون مذاکره هم باز است.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه با همین مطلب نیز بدون دلیل موجه مخالفت شد اظهار داشت: چرا هنوز بعضی از دولتمردان باور نکرده اند که آمریکا و اروپا به روش های مختلف دشمن ما هستند و ارتباط با آمریکا برای کشور خسارت بار و با برجام و امثال برجام قصد نابودی اسلام و انقلاب را دارد؟ تمام تلاش غرب تغییر رژیم اسلامی است.

حسینی همدانی افزود: گاهی با فشار حداکثری و گاهی نیز با مهار ایران تلاش می کنند که به مقصد خودش نزدیک شود،  در چنین فضایی لازم است گفتمان تمام مسوولان خدمت به مردم بوده  و حرف هایی زده نشود که القای ناامیدی کرده و اتحاد ملی را از بین ببرد، بنده چون در تریبون رسمی گفته شده و وظیفه دارم جلو انحراف افکار را به هر نحوی که هست بگیرم.

وی ادامه داد: از وظایف خطیب جمعه این است که اگر بیانی مطرح که انحرافی در آن هست بیان کند. برای تبیین توضیحی عرض می کنم که گاهی می گویند مردم به برنامه رای داده اند. بله این حرف درستی است. اما مردم به آنچه که در شعارها گفته شده بود رای دادند یعنی رای داده اند که نان سر سفره اشان باشد.

حسینی همدانی گفت: رای دادند که چرخ های اقتصاد بچرخد، رای دادند که فقر مطلق برداشته و ده ها موضوع از این قبیل اما هرگز به بی غیرتی سیاسی و بی عزتی و به از دست دادن استقلال کشور رای ندادند. به مذاکره با آمریکا و استکبار و به از دست رفتن منافع ملی رای ندادند.

وی بیان داشت: عزیزان مسوول نیز توجه کنند مسوولان عالی کشور در ادبیات و بیان مطالب رعایت کنید که همه سخنانتان وحدت بخش باشد، عیب جویی و خدای نکرده ایراد گرفتن به هم نباشد، همانطور که رهبر معظم انقلاب تذکر دادند که گاهی آقایان با بیان نسنجیده وحدت ملی را به هم می زنند.

نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به  فرا رسیدن ولادت باسعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: آن شخصیتی  تحت تربیت رسول مکرم اسلام(ص)، صدیقه طاهره (س) و امیرالمومنین علیهم السلام از سرچشمه  وحی و کمالات خاندان عصمت بهره مند شد و دارای مناقب بی شماری گردید و مَحرم راز الهی و امین امامت و ولایت قرار گرفت.

حسینی همدانی افزود: عقل و تدبیر حضرت زینب کبری (س) به خوبی حوادث مهمی که بعد از رسول خدا اتفاق افتاد را تحمل و با درایت و بردباری جامعه زنان آن زمانه و منطقه زندگی را مدیریت و به درستی ملقب به عقیله شد، در واقع سبک زندگی، منش و رفتار عقیله بنی هاشم در مسائل فردی و اجتماعی و نقشی که در مقاطع مختلف و حوادث گوناگون ایفا کرده او را اسوه قرار داده است.

وی ادامه داد: آن حضرت اسوه صبر و بردباری، اسوه بصیرت و اسوه مقاومت هستند که  در این دوره که دشمنان ما در تلاشند که فرهنگ غربی و الگوهای غربی از زن را در عرصه های مختلف به نمایش بگذارند حضرت زینب(س) تجلی و مصداق بانوی معیار برای جامعه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حتی مردان نیز از این چهره ماندگار تاریخ می توانند درس و الگو بگیرند گفت: تسلط و احاطه کامل بر جریان های سیاسی زمان خودش، بر فرهنگی که در آن زمان وجود داشت از یک طرف، جهاد و دفاع بی نظیر او از دین و پیام رسانی قیام کربلا و استقامت در مسیر تحقق آرمان های بلند الهی از طرف دیگر  ایشان را الگوی جریان مقاومت در همه دوره ها قرار داده است.

خطیب جمعه کرج افزود: مکتب مقاومت و مکتبی که حاج قاسم سلیمانی رحمه الله علیه از آن الهام گرفته و امروز خط مقاومت در مسیر خط زینب سلام الله علیها حرکت می کند.

وی ضمن تبریک روز پرستار به تمام پرستاران ایران اسلامی خاطر نشان کرد: پرستاری و نقش مهمی که پرستار به عهده دارد در این روزهای کرونائی بیشتر از قبل برای همه روشن شده و همه مردم قدردان خدمات و زحمات بی دریغ عزیزان هستند.

حسینی همدانی گفت: پرستاری از شغل‌هایی است که اگر با توجه و عمل به وظیفه انجام شود بلاشک در رتبه عبادات قرار دارد، مسوولیت  خطیری که شخص را به درجات عالی انسانی و معنوی می‌رساند،  صبوری و تحمل بالای پرستار، آرامش و عافیت بیمار را فراهم و روحیه او را تقویت می کند، تا بهبودی برای او زودتر حاصل شود.

وی ادامه داد: گاهی یک کلمه امیدوار کننده پرستار در موقع حساس معجزه و آنچنان در جان بیمار نفوذ و او را به سمت بهبودی با سرعت بیشتری هدایت می کند، مسوولیت پرستاران سنگین است البته پاداش آنها هم گرانقدر است، بخصوص گاهی که کار به شهادت ختم می شود.

حسینی همدانی در ادامه به انتخابات سال آینده  اشاره و اظهار داشت: دوستان و عزیزانی که در آینده مسوولیت تعیین صلاحیت کاندیداها را بر عهده خواهند داشت بدانند مسوولیت خطیری را پذیرفته اند و اگر از شخص کاندیدا اطلاع داشته باشند اما مسامحه کنند در تخلفات او شریک هستند و بایستی  بدون اغماض و برای حفظ منافع مردم با در نظر گرفتن خدای ناظر بر اعمال راجع به افراد نظر داد.

حسینی همدانی گفت: همچنین  در انتخاب افراد برای مسوولیت های فرهنگی نیز دانش، کارایی، توانایی های فرهنگی و عملکرد فرهنگی شخص مورد دقت و نظر قرار گرفته  و بعد افراد انتخاب شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پدیده زمین خواری در البرز اشاره  کردو گفت: مسوولان نظارتی و قضایی مراقب زمین خوارهایی که حرفه ای در استان مشغول زمین خواری هستند باشید،رصد خودتان را دقیق تر کرده تا این افراد از رصد شما دور نباشند.

امام جمعه کرج همچنین خواستار بازبینی و کارشناسی دوباره پروژه هایی که به قطع درخت و آسیب به محیط زیست می شود اشاره کرد و افزود: بایستی به طور  کلی باز بینی و کارشناسی دوباره و طرح های جایگزین انتخاب شود  که شهردار کرج نیز قول دادند که برای پروژه هایی مثل میدان جمهوری طرح دیگری انتخاب کنند.
 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات