جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اعلام جزئیات مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از جزئیات و نحوه استفاده از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «حسین فلاح نژاد» در خصوص نحوه اجرای این طرح در استان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با نظارت و کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی البرز و توسط جهاد دانشگاهی البرز به عنوان تسهیل گر در استان اجرا می‌شود.

وی افزود : شیوع بیماری کرونا و الزام به تعطیلی کسب و کارها موجب شد تا در بحث ایجاد اشتغال، مشاغل خانگی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد : این طرح در سه فاز اجرا می شود که با شناسایی حلقه‌های مفقوده‌ مشاغل خانگی و با تیم‌سازی و شبکه‌سازی مورد نیاز، شاهد افزایش کمی و کیفی محصولات عرضه شده در بازار توسط برندهای مطرح خواهیم بود و همچنین سهم استان البرز در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه فاز به میزان 2500 نفر تعیین شده است.

وی درخصوص نحوه ثبت نام در این طرح ملی در استان البرز گفت : متقاضیان طرح توسعه مشاغل خانگی در دو گروه متقاضیان و پشتیبان ها باید در زمان مقرر در سامانه inhb.ir اقدام به ثبت نام کنند که در همین راستا تا کنون نیز حدود 800 نفر متقاضی برای استفاده از مزایای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در البرز در این سامانه ثبت نام کرده اند.

فلاح نژاد در خصوص شرایط بهره برداری از این طرح بیان کرد : برای ثبت نام در طرح توسعه مشاغل خانگی افراد باید داری حداقل ۱۸ سال سن و بومی استان محل ثبت‌نام باشند و اشتغال نداشتن تمام‌وقت و نداشتن بیمه‌ کارآفرینی نیز از شروط ثبت‌نام در طرح محسوب می شود و شامل تمامی مشاغل خانگی اعم از صنایع دستی، تولیدی، کشاورزی، قالی بافی، فعالیت های فرهنگی و هنری و غیره می شود.

این مسئول عنوان کرد: در این برنامه توانمند سازی، مهارت آموزی، تجربه اندوزی، هدایت و مشاوره شغلی، راه اندازی و تثبیت فعالیت های اقتصادی با توجه به مزیت‌های منطقه و آشنایی با انواع مدل های کسب و کار مشاغل خانگی، خویش فرمایی، شبکه سازی، زنجیره ارزش، اتصال به برندها و بنگاه های بالادستی و غیره در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تعاون، کار ر وفاه اجتماعی استان درباره موضوع اتصال به بازار کار در این مشاغل توضیحاتی ارائه کرد و گفت : شکل دهی و ظرفیت سازی بازارهای فیزیکی، الکترونیکی و اتصال به بازار و بنگاه های بالادستی، تولید استاندارد و برند سازی، ارتقاء کیفیت محصولات و بسته بندی و کمک به تنظیم برنامه‌های تولید و فروش از موضوعات اساسی این طرح است و بخش شناسایی برندها و پیشرانان در سطح ملی و استانی نیز در دستور کار می باشد.

فلاح نژاد در خصوص محورهای اصلی فعالیت ها در این طرح اظهار داشت : اتصال به پیشران، ایجاد مشارکت با کسب و کارهای بالادستی با جلب موافقت کارآفرینان، همکاری و شکل دهی بازارهای فروش الکترونیکی و معرفی و فروش محصولات با استفاده از کلیه ی امکانات دیجیتال برای متقاضیان مشاغل خانگی، فروش از طریق برپایی بازارچه های فصلی و موقت، برگزاری نمایشگاه های عرضه محصولات، استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و بخش های غیردولتی در امر بازاریابی و فروش و ایجاد دسترسی به مواد اولیه با کیفیت و با قیمت مناسب و تامین ابزار مورد نیاز با معرفی متقاضیان مشاغل خانگی به بنگاه های پیشران و بالادستی از مهم ترین اقداماتی است که در راستای اجرای این طرح انجام خواهیم داد.

وی ابراز امیدواری کرد : با پیاده‌سازی موفق این طرح در استان که نیازمند همراهی، همکاری و هم‌اندیشی بخش‌های مختلف مرتبط است، شاهد نهادینه شدن سهم مشاغل خانگی در اقتصاد کشور به‌ویژه در سال «جهش تولید» باشیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات