جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کتابخانه‌های عمومی البرز  ۷۶ هزار نفر عضو دارد

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است یعنی در ازای هر ۱۰۰ البرزی ۴۰ کتاب برای مطالعه وجود دارد.

به گزارش رمزگشانیوز «هادی آشتیانی» با اشاره به تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی البرز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۷۶ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعلا امکان امانت کتاب به صورت فیزیکی به اعضا امکان پذیر نیست و این افراد از درگاه‌های مجازی معرفی شده می‌توانند منابع مورد نظر خود را مطالعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده با هدف دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی به کتاب گفت: ایجاد شبکه کتاب‌خوانان در پیام‌رسان بومی بله و فعالیت کتابداران با ارائه فعالیت‌های فرهنگی و ترویجی در فضای مجازی از جمله تصمیماتی بود که با همت و تلاش کتابداران، با موفقیت در حال اجرا است.

این مسئول افزود: امکان دسترسی اعضای کتابخانه‌های عمومی به برخی خدمات سرویس‌دهندگان مجموعه‌های کتاب الکترونیکی، نیز از جمله دیگر راهکارهای اتخاذ شده است که بعد از بررسی‌های لازم، اپلیکیشن طاقچه برای این منظور انتخاب شد.

آشتیانی اضافه کرد: بعد از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با دست‌اندرکاران این اپلیکیشن مقرر شد، دسترسی رایگان اعضای منتخب کتابخانه‌های عمومی به خدمات الکترونیکی «طاقچه بی‌نهایت» این اپلیکیشن فراهم شود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به تعدادتابخانه‌ها به تعداد کتابخانه های استان گفت: ۶۹ باب کتابخانه شهری، روستایی و مشارکتی در این استان فعال است.

وی همچنین به تعداد منابع موجود در این کتابخانه اشاره کرد و گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است یعنی در ازای هر ۱۰۰ البرزی ۴۰ کتاب برای مطالعه وجود دارد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات