پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جمیاری در نشست با رؤسای اندرزگاه های زندان کرج:

حقوق شهروندی زندانیان باید رعایت شود

جلسه آگاه سازی تخصصی رؤسای اندرزگاه های ندامتگاه کرج با حضور مدیر کل زندان های استان، اعضای کمیته امنیتی اداره کل و جمعی از مسئولین زندان کرج برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز مدیر کل زندان های استان البرز در این جلسه با قدردانی از زحمات و تلاش های صورت گرفته شغل زندانبانی را بسیار سخت و طاقت فرسا و در عین حال پر اجر و ثواب برشمرد.

«اسماعیل جمیاری» اظهار داشت: کار در محیط زندان متفاوت از سایر ادارات است، چرا که ما در زندان ها باید هم مجری احکام قضایی سلب آزادی باشیم و هم نیازمندی ها و حقوق زندانیان را تأمین کنیم، هم ضوابط و هم شرایط امنیتی را در مجموعه حاکم نماییم و هم دست نوازشگر خود را بر سر زندانیان بکشیم و در فراهم کردن محیطی سالم و عبرت آموز تلاش نماییم که در این مسیر انواع و اقسام سختی های روحی و جسمی گریبانگیر همکاران خواهد شد، اما فراموش نکنید که بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) که فرموده است: "افضل الاعمال احمزها" با فضیلت ترین کارها سخت ترین آنهاست. شغل زندانبانی اگر باعث ایجاد امنیت اجتماعی و اصلاح و تربیت مجرمین شود دارای آثار معنوی فراوان خواهد بود.


عضو شورای قضایی استان با اشاره به طرح پایش گفت: اجرای این طرح فرصت مغتنمی است تا نسبت به شناسایی زندانیان واجد الشرایط و مشمول رأفت و ارفاقات قضایی اقدام و چنانچه با دقت انجام بگیرد شاهد کاهش تراکم جمعیت و آزادی بخشی از زندانیان خواهیم بود.

جمیاری رعایت سلسله مراتب اداری و انجام وظایف و تکالیف سازمانی و رسیدگی به مشکلات و تقاضای زندانیان و ایجاد بستر اصلاحی و تربیتی را از جمله مطالبات خود برشمرد و اظهار امیدواری کرد که با وحدت و همدلی و نیز پایبندی به قوانین و مقررات و مراقبت از خود در مقابل آسیب ها در سلامت و سعادت مجموعه همت مضاعف نمود.

مدیر کل زندان های استان در ادامه با قدردانی فراوان از پیگیری ریاست  سازمان برای تحقق فوق العاده تسری کارکنان گفت: اگر چه قریب به ۹ سال از تصویب قانون گذشته ولیکن شرایط فعلی اقتصادی بیش از هر زمان دیگری تحقق کامل حقوق همکاران را می طلبد که خوشبختانه با کار جهادی و همت مضاعفی که مسئولین عالی قضایی و سازمان از خود نشان داده اند و نیز همکاری و همراهی خوب دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده خواهد شد تا بخشی از زحمات و مشقات همکاران را جبران کند.

انتهای پیام/

در پایان جلسه به منظور ترغیب و ایجاد فضای همدلی بین همکاران آزمونی در خصوص وظایف شغلی برگزار گردید که از بین منتخبان به قید قرعه مجتبی فراهانی از سوی مدیر کل مورد تقدیر نقدی قرار گرفت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات