پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

 مدیرکل بهزیستی البرز تبیین کرد؛

شرایط احراز فرزندخواندگی خانم‌های مجرد بالای ۳۰ سال

مدیرکل بهزیستی البرز گفت: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می‌شوند که اولویت واگذاری فرزند اول با زوجین نابارور بعد با خانم‌های مجرد بالای ۳۰  سال فاقد فرزند و در مرحله آخر نیز با زوجین دارای فرزند است.

به گزارش رمزگشانیوز «اسدالله حیدری»  با اشاره به اینکه طبق مصوبه سال ۹۲ سرپرستی کودکانی که تحت حمایت بهزیستی قرار دارند و بی سرپرستی آنها محرز شده به خانواده‌های واجد شرایط انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۳۶۵ کودک سن صفر تا ۱۸ سال در ۲۴ مرکز شبه خانواده بهزیستی استان نگهداری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هستند، ادامه داد: از این تعداد تاکنون ۳۵ فرزند به فرزندخواندگی و امین موقت واگذار شده‌اند.

وی توضیح داد: فرزندان تحت سرپرستی تا ۱۶ سالگی می‌توانند به خانواده‌های متقاضی واگذار شوند اما به دلیل تمایل اکثر خانواده‌ها به جنسیت خاص و فرزندان با گروه سنی نوزاد و یا زیر سن پنج سال معمولا خانواده‌ها چندین سال پشت نوبت فرزندخواندگی می‌مانند.

حیدری اضافه کرد: متقاضیان فرزندپذیری به سه گروه تقسیم می‌شوند که اولویت واگذاری فرزند اول با زوجین نابارور بعد با خانم‌های مجرد بالای ۳۰  سال فاقد فرزند و در مرحله آخر نیز با زوجین دارای فرزند است.

مدیرکل بهزیستی البرز با بیان اینکه عمده متقاضیان از گروه اول یا همان زوجین نابارور هستند، گفت: در قانون  شرایطی برای متقاضیان پیش بینی شده که از مهمترین آنها می‌توان به ایرانی بودن زوجین، فاقد محکومیت کیفری بودن آنها، صلاحیت اخلاقی، تمکن مالی، سلامت جسم و روان و عدم اعتیاد آنها اشاره کرد.

این مسئول افزود: متقاضیان در حال حاضر جهت ثبت نام باید به سامانه ملی فرزندخواندگی مراجعه و پس از مطالعه قوانین و مقررات و بخش سوالات متداول نسبت به ثبت نام اولیه خود اقدام کنند.

وی افزود: افرادی که تمایل به پذیرش فرزند نیازمند درمان و یا فرزند با گروه سنی بالای هفت سال و همچنین امین موقت داشته باشند در اولویت واگذاری فرزند قرار دارند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات