جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

استاندار البرز خواستار شد؛

تقویت اطلاع رسانی از نظارت بر بازار برای تنویر افکار عمومی

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: در جبهه های مختلف تامین نیازهای مردم و کسب رضایتمندی آنها با قدرت ظاهر می شویم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

به گزارش رمزگشانیوز «عزیزاله شهبازی» در جلسه ستاد تنظیم بازار استان که روز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات محوری این جلسه اتخاذ تدابیر لازم جهت تامین نیاز مردم به روغن بود، افزود: بر این اساس طی هماهنگی‌های صورت گرفته، بیش از 3 هزار و 300 تن روغن به استان وارد می‌شود.

وی ادامه داد: البته بیشترین دلیلی که منجر به کمبود روغن در بازار شد، بار روانی حاکم بر جامعه بود ولی سازمان‌های مربوطه در کشور مامور به تامین این نیاز در کشور شدند.

شهبازی گفت: در این جلسه طی گزارش‌های ارائه شده، بخش عمده ای از نیاز روغن استان از بندر شهید رجایی در حال بارگیری است.

وی افزود: مقرر شد با هماهنگی لازم از سوی سازمان صمت بخشی از کارکنان ادارات و دستگاه‌ها جهت رصد میدانی بازار، نیاز سنجی و ارائه گزارش از روند توزیع و عرضه کالاهای ضروری مردم، بسیج شوند.

استاندار البرز با بیان اینکه روند صادرات در البرز خوب است و امسال 72 درصد رشد در این بخش را تجربه کردیم، اضافه کرد: سالانه 90 هزار تن تخم مرغ در البرز تولید می‌شود و نیاز استان 30 هزار تن است.

وی گفت: نیاز استان به گوشت مرغ نیز می‌تواند بازنگری شود و توسط تیم‌های نظارتی گزارش شود تا برای افزایش آن برنامه ریزی شود.

شهبازی با اشاره به مانعی که در یکی از واحدهای تولیدی بزرگ استان ایجاد شده بود، افزود: ترخیص ذرت در این واحد به طول انجامید که بر این اساس حدود 500 نیروی کار بواسطه تعطیلی تولید در آن بخش در معرض تعدیل بودند.

وی گفت: با حضور و پیگیری صورت گرفته در این واحد و طی دستور رییس جمهور محترم و ابلاغ معاون اول رییس جمهور، این مشکل رفع شد و 500 نیروی کار دوباره بازگشتند و تولید در این واحد جریان پیدا کرد.

استاندار البرز با اشاره به جایگاه و اهمیت این جلسه، افزود: شرایط تحریم ها و شیوع کرونا گرفتاری‌هایی را ایجاد کرده از این رو باید با تشکیل جلسات و بازدیدهای میدانی، انقلابی تر اقدام کنیم که در روند زندگی مردم محسوس‌تر باشد.

وی عنوان کرد: در جبهه‌های مختلف تامین نیازهای مردم و کسب رضایتمندی آنها با قدرت ظاهر می شویم و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

شهبازی با اشاره به اینکه اکنون تعداد قابل توجهی از بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: روند ارائه خدمات و بیماریابی نیز در البرز افزایش یافته ولی مردم و بویژه اصناف باید همانند گذشته همراهی کنند تا چرخه شیوع کاسته شود.

شهبازی با بیان اینکه اصناف البرز افرادی منصف، عادل و خیر هستند، گفت: در مرکز استان طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از 20 آبان ماه تا 20 آذرماه 99 می توانند تا ساعت 18 فعالیت داشته باشند که این امر در فردیس نیز اجرایی می‌شود.

 وی با تاکید بر نقش و اهمیت اطلاع رسانی در تنظیم بازار افزود: رسانه ها و بویژه صدا و سیمای البرز با ارائه گزارش و به تصویر کشیدن نظارت ها و اطلاع رسانی به مسئولان و مردم باید وارد میدان شوند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات