جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پاسخ مثبت وزارت کشور به درخواست و پیگیری استاندار البرز؛

سرانجام چهارباغ شهرستان شد

نماینده عالی دولت در استان البرز از ارتقا چهارباغ با جمیعیتی بالغ بر 80 هزار نفر به شهرستان خبر داد و این اقدام مهم را حاصل مکاتبات و جلسات متعدد مبنی بر تشریح اهمیت تحقق این موضوع دانست.

به گزارش رمزگشانیوز «عزیزاله شهبازی» با اعلام این خبر مسرت بخش، افزود: از زمان تصدی پست استانداری البرز با بررسی میدانی و تحقیقاتی از شرایط این منطقه طی ارائه طرح ها و برنامه های دقیق با پیگیری جدی برای ارتقا چهارباغ، تدابیر لازم اتخاذ شد.

وی ادامه داد: بر این اساس پیشنهاد شد که شهرستان چهارباغ شامل دو بخش مرکزی و رامجین و 4 طرح دهستان چهاردانگه، عرب آباد خسروی، رامجین و اغلان تپه، تشکیل شود.

شهبازی گفت: جای خرسندی دارد که این بار نیز مقامات ملی و بویژه معاون اول محترم رییس جمهور و وزیر محترم کشور به مطالبات توسعه ای البرز و پیگیری های نماینده دولت در استان، پاسخ مثبت داده اند و ارتقا چهار باغ و اضافه شدن یک شهرستان دیگر به البرز محقق شد.

وی با قدردانی از عنایات مقامات ملی در این راستا، افزود: آخرین مرحله این اقدام نیز در حضور معاون محترم وزیر راه و شهرسازی در استان و دیدار و گفتگوی صورت گرفته، انجام شد و اکنون مصوبه ارتقا چهارباغ به شهرستان از هیات محترم وزرا اخذ شد.

استاندار البرز اضافه کرد: به طور قطع با ابلاغ این مصوبه مهم، شهرستان چهارباغ همانند 6 شهرستان دیگر البرز چارت اداری مستقل و اعتبارات ویژه جهت ارتقا زیرساخت ها را خواهد داشت.
وی گفت: این نوید را به مردم چهارباغ می دهیم که پس از مدت ها پیگیری، مطالبه آن محقق شد.

بخشی از گردش مکاتبات مربوط به ارتقا بخش چهارباغ به شهرستان به شرح ذیل است:

* نامه شماره 21.1.47464 مورخه 18 آبان ماه 99 با امضا استاندار خطاب به فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت اصلاح ساختار کشور در شهرستان چهارباغ و ایجاد شهرستان جدید چهارباغ

* نامه شماره 21.1.22412 مورخه 24 تیر ماه 99 با امضا استاندار خطاب به دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور در خصوص تسریع در سیر مراحل قانونی ایجاد شهرستان جدید چهارباغ

* نامه شماره 21.1.22421 مورخه 24 تیر ماه 99 با امضا استاندار خطاب به دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور در خصوص تسریع در سیر مراحل قانونی ایجاد شهرستان جدید چهارباغ

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات