پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

به مدت یک ماه؛

 پایان فعالیت روزانه مشاغل ساعت 18 خواهد بود

بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا از 20 آبان تا 20 آذر به غیر از کسب و کارهایی که مربوط به تأمین مواد غذایی و دارویی مردم هستند، ساعت پایان کار بقیه مشاغل 6 عصر خواهد بود.

به گزارش رمزگشانیوزحجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در عین حال اظهارداشت: تصمیم کشور ما در هر شرایطی که باشد، همیشه روشن بوده و ملت ما تا سرفرود آوردن طرف مقابل در برابر قانون و مقررات به مقاومت و صبوری خود ادامه می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ابراز امیدواری کرد شرایط به گونه‌ای باشد که تحریم‌کنندگان متوجه شده باشند که راهشان، راه نادرست و ناصحیحی بوده و به هیچ عنوان به اهداف‌شان دست نخواهند یافت.

رئیس جمهور همچنین به مشکلات فراوان مردم در روند مبارزه بیش از هشت ماهه با ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: تنها با همکاری مردم و رعایت دقیق همه دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانیم شاهد یک آرامش بیشتر در جامعه در مبارزه با کرونا باشیم.

 روحانی با بیان اینکه اجرای دقیق‌تر و شدیدتر پروتکل‌های بهداشتی نیاز به تمهیدات خاصی دارد، افزود: مسأله این است که اگر چه تأمین سلامت مردم اولویت اول و اساسی دولت است، اما در کنار آن تأمین معیشت و اداره امور فرهنگی و اجتماعی نیز نباید مورد غفلت قرار گیرد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید زنجیروار و بهم ‌پیوسته باشد، اظهار داشت: درست است که ماسک زدن بسیار مهم است، اما تنها اکتفا به استفاده از ماسک کافی نیست و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی و پرهیز از اجتماعات و اجرای سایر مقررات بهداشتی نیز به اندازه استفاده از ماسک ضروری و لازم است.

روحانی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از جدی‌ترین مشکلات در زمینه اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اجتماعات و دورهمی های خانوادگی بویژه با شروع فصل سرما است، تصریح کرد: در جلسه امروز مقرر شد، قرارگاه مقابله با کرونا، بررسی‌های لازم را انجام دهد تا چنانچه نیاز به مقررات جدیدی برای رعایت در زمینه اجتماعات خانوادگی مورد نیاز بود، تهیه و به جلسه آینده ستاد مقابله با کرونا ارایه شود.

رئیس جمهور یادآور شد: با فرا رسیدن فصل سرما به طور طبیعی حضور مردم در فضاهای در بسته و سرپوشیده بیشتر می‌شود که به طور طبیعی تهویه مناسب این فضاها سخت است و لذا ضرورت دارد مردم تا حد امکان از اجتماع در فضاهای سرپوشیده پرهیز کنند و چنانچه ناچار به حضور در چنین مکان‌هایی بودند، زمان حضورشان را هر چه بیشتر کوتاه کنند.

روحانی با بیان اینکه آزادی انتخاب محل سکونت و رفت و آمد جزو حقوق اساسی و شهروندی همه مردم است، اظهارداشت: این دسته از حقوق شهروندی مردم به هیچ وجه نباید ناقض حقوق عمومی و سلامت اجتماعی جامعه باشد چرا که نقض نکردن معیارهای سلامت اجتماعی جزو تکالیف عمومی و شهروندی است که باید در کنار حقوق عمومی و شهروندی به شکل توأمان رعایت و تأمین شود.

رئیس جمهور اضافه کرد: همه تلاش ما این است که در کنار تأمین سلامت مردم ملاحظات گردش چرخ تولید و تأمین معیشت مردم نیز لحاظ شود تا مردم بتوانند در کنار تلاش برای تأمین معاش خود سلامت خود و دیگران را نیز حفظ کنند که این بزرگترین کمک ما به کادر درمانی کشور خواهد بود.

روحانی مواجهه مردم در برابر شیوع کرونا را موضوعی سهل و در عین حال ممتنع توصیف و تصریح کرد: مقابله با شیوع کرونا در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موضوعی سهل، اما در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و درگیر بیماری شدن برای آحاد جامعه کادر درمانی و کلیت کشور موضوعی ممتنع و سخت خواهد بود، لذا برای عبور از این شرایط دولت به همکاری و هم‌افزایی همگانی نیاز دارد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که از 20 آبان تا 20 آذر به غیر از کسب و کارهایی که مربوط به تأمین مواد غذایی و دارویی مردم هستند، ساعت پایان کار بقیه مشاغل 6 عصر باشد که این محدودیت‌ها اگر چه ممکن است سختی‌هایی ایجاد کند، اما قطعاً می‌تواند به جلوگیری از انتقال سریع و راحت بیماری کمک کند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات