شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امام جمعه کرج:

برخی مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که در شرائط جنگ اقتصادی هستیم

آیت الله حسینی همدانی در سی و ششمین خطبه مکتوب جمعه اعلام کرد: مسئولین باید فرصت را غنیمت بشمارند و بدون پرداختن به امور بی‌ثمری مثل پیروز میدان انتخابات آمریکا، و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانائی‌های داخلی مشکلات مردم را علاج کنند.

به گزارش رمزگشانیوز  به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، متن سی و ششمین خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته


در سی و هفتمین هفته که به واسطه رعایت دستورات ستاد ملی کرونا نماز جمعه تعطیل گشته چند جمله‌ای مکتوب به خدمت مردم خوب و صبور استان و شهر کرج عرض می کنم و از خدای تعالی درخواست می کنم از بدی های ما درگذرد.
با زبان استغفار می خواهم هر عملی از ما که موجب شد قطع رزق کنی و دعای ما را اجابت نکنی و بلا را از ما مرتفع نگردانی، به محمد و آل محمد بر ما ببخش و باران رحمت، سلامت و عافیت را بر سر همه ما نازل بگردان.
 
اللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یَکُونُ فِی اجْتِرَاحِهِ قَطْعُ الرِّزْقِ وَ رَدُّ الدُّعَاءِ وَ تَوَاتُرُ الْبَلَاءِ وَ وُرُودُ الْهُمُومِ وَ تَضَاعُفُ الْغُمُومِ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ.

طبق نقل روز ۲۶ ربیع الاول مصادف با  ۲۲  آبان روزی است که امام حسن علیه السلام صلح نامه را در سال ۴۱ قمری امضاء کردند. به مناسبت وعده‌ای که داده بودم به جریان تحریف و عملیات روانی که در جامعه صورت می‌گیرد تا عده‌ای با تحریف تاریخ کشور را در مسیر خاصی قرار دهند و یا اقناع اجتماعی راجع به موضوع مورد نظر خود ایجاد کنند، اشاره می کنم.

 یکی از راهکارهای عملیات روانی برای فرار از پاسخگوئی به مطالبات اصلی مردم، روش انحراف افکار عمومی، حواس پرتی یا حاشیه سالاری است. در این روش، حواس مخاطبان را بوسیله برجسته کردن یک موضوع فرعی که ربط جدی با مسئله اصلی ندارد، پرت می کنند.

 این روش را سیاسیون و دولت‌ها در مسائل مهم و چالش‌های اساسی که مواجه می‌شوند برای نجات خودشان بسیار استفاده می‌کنند. مثلا مردم دچار مشکلات متعدد معیشتی و اقتصادی هستند و از دولت به جد چاره اندیشی را مطالبه می‌کنند یک مرتبه راجع به صلح امام حسن علیه السلام و یا لزوم مذاکره با آمریکا و امثال اینها مطرح می‌شود تا افکار عمومی منحرف شود و جامعه مشغول بحث های مختلف و پاسخ گوئی و… شود در نتیجه فشار برداشته شود.

 حتی دولت‌های متخاصم هم از این روش برای نجات خودشان بهره می‌برند. رهبر معظم انقلاب در بیانی فرمودند: دشمن، نیازمند به اغتشاش افکار عمومی و ابهام آفرینی است. اگر به تاریخ مراجعه کنید شواهد فراوانی را می‌بینید که در طول تاریخ در موضوعات مختلف حتی مسائل علمی از این روش افراد و گروه‌ها و دولت ها برای نجات خودشان استفاده کرده‌اند.

علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب اللهی و مؤمن

 در این چهل سال هم فراوان دیده‌ایم زمانی که اولویت‌های فراوان اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی معطل‌مانده و باید چاره شوند یک‌مرتبه شبهه‌ای و مطلبی نظیر تحریف شخصیت‌های دینی و علمی و یا آیه و روایتی را با علم به اینکه می‌دانند بیانشان بازتاب منفی دارد و منتقدان را تحریک می‌کند، مطرح می‌کنند تا افکار عمومی بااحساس تکلیف در پاسخ گوئی مشغول جروبحث شوند و موضوع اصلی فراموش شود.

اما نخبگان باید بدانند که اولویت در جنگ روانی چیست و بدون انفعال و هیجان، نگذارند دغدغه‌ی اصلی جامعه فراموش شود. هم پاسخگوی شبهه باشند و هم اولویت‌ها را بیان و مطالبه کنند.

امروز آنچه باید دنبال شود و به گفتمان غالب تبدیل شود همان است که حضرت آقا درباره دولت جوان حزب‌اللهی فرمودند: علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزب‌اللهی و جوان مؤمن است که می‌تواند کشور را از راه‌های دشوار عبور بدهد. امروز وظیفه همه ما گفتمان سازی و فراهم کردن مقدمات برای روی کار آمدن دولت جوان حزب‌اللهی است.

بیانات رهبر معظم انقلاب در روز عید ولادت رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه وآله و امام صادق  علیه‌السلام مثل همیشه پر از نکته و درس و عبرت و بصیرت بود و در بخش‌های مختلف احتیاج به طرح بحث و دقت نظر دارد. به یکی دو مورداشاره می‌کنم.

در رابطه با مشکلات اقتصادی مردم و تحمل گرانی‌ها و ایستادگی مردم و اینکه مشکلات همه‌اش به تحریم‌ها ربطی ندارد و کم‌کاری و ناهماهنگی و فرصت سوزی وجود دارد و بالاخره گرانی‌ها توجیه ندارد نکاتی را بیان فرمودند و اینکه همه باید کمک کنند و به‌خصوص از بسیج برای کنترل و نظارت نام بردند و همچنین تأکید مجدد ایشان درباره سه مقوله اقتصاد، امنیت و فرهنگ که باید شتاب بیشتری بگیرد.

قبلاً هم راجع به گرانی‌های بی‌منطق تذکر داده بودند. می‌خواهم مقداری راجع به گرانی‌ها عرضی داشته باشم. اولاً منظور از گرانی اجناس چه چیزی مورد نظر است؟ گاهی قیمت اجناس به خاطر مقدمات تولید و عواملی که در تولید «از مواد اولیه و حمل‌ونقل گرفته تا کار کارگران و …» مؤثر است، گران می‌شود.

گاهی گران بودنِ قیمت تمام‌شده محصولات، به خاطر سیاست‌گذاری‌های غلط و اهمال‌کاری‌ها و… می‌باشد. البته می‌دانید که هردوی این‌ها بیماری‌ای است که بیش از پنجاه سال اقتصاد ایران را درگیر خودکرده است.

گاهی هم تورم و بی‌ارزش شدن پول ملی و کم بودن درآمدها و عواملی از این‌ دست معیشت را تنگ کرده و باعث می‌شود که زندگی روزمره نچرخد. اما عمده مشکلات اقتصادی مردم وقتی است که قیمت کالاها با سرعت غیرقابل‌قبول گران می‌شود. نه‌فقط کالا بلکه خدمات را هم گران ارائه می‌کنند.

و به این وسیله آرامش جامعه و خانواده‌ها را به هم می‌زنند. فقط به قیمت اجاره منزل توجه بفرمائید که چگونه کمرشکن است و بر مسائل دیگر هم اثر می‌گذارد. بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، آن‌هم به‌صورت روزانه بلکه ساعتی و آن‌هم نجومی در خانواده‌ها اضطراب ایجاد می‌کند.

کمترین اثر سوء این گرانی‌ها، شرمندگی افراد و متزلزل شدن کیان خانواده‌هاست. رغبت جوانان به تشکیل خانواده را کم می‌کند. اقدامات بزهکارانه و حرام برای تأمین معاش را زیاد می‌کند. اعتماد بین مردم و مسئولان را از بین می‌برد و درنتیجه عدم مشارکت مردم در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی را به همراه دارد.

به‌طوری‌که دشمن از همین کمبودها استفاده می‌کند و خدمات مهم و کم‌نظیر نظام در عرصه‌های مختلف را بی‌ارزش و کم‌مقدار جلوه می‌دهد و استفاده خودش را در بدبینی و بی‌اعتماد سازی می‌برد.

مردم ما به‌خوبی درک می‌کنند که در میانه‌ی یک جنگ کامل اقتصادی قرار داریم و درآمد سالانه ما نسبت به قبل به ثلث رسیده و دچار تحریم پولی و بانکی ظالمانه هستیم و قسمتی از دارائی‌های ما در کشورهای مختلف بلوکه‌شده و نمی‌توانیم نفتمان را بفروشیم و اوضاع کرونا هم مزید بر علت شده است.

همه این‌ها عواملی است که خارج از عهده ماست و در این‌ها بحثی نیست. اما سؤال درباره عواملی است که در اختیار خودماست و جبران بقیه نقایص را می‌کند.

چرا به آن‌ها بی‌توجه هستیم . عده‌ای از مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و آرایش دقیق چنین جنگی را ندارند، دائم به دنبال مقصرند و کمبودها را به گردن دیگران می‌اندازند و به‌جای اینکه در مقابل حملات دشمن، طرح عملیاتی و اقدام متقابل و امثال ذالک داشته باشند و از ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنند به وعده‌های بی‌اساس بیگانه دلخوش هستند.

گاهی هم که قصد خدمت دارند، بدون کارشناسی دقیق، سیاست‌گذاری متقن، نظارت نظام‌اند و قاطع، تصمیمات عجولانه‌ی مشکل‌آفرین می‌گیرند. و زمینه را برای یک عدّه سوءاستفاده‌چی و رانت‌خوار فراهم می‌کنند. این همان فرصت سوزی و ناهماهنگی و… هست که رهبری می‌فرمایند.

باید با باور درست و اعتقاد به اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و استفاده از مجاهدان در این عرصه و باروحیه و مدیریت جهادی وارد مبارزه در میدان جنگ اقتصادی شد و قسمتی از کار را به مردم سپرد و با هماهنگی کاملِ دستگاه‌های متولی، به کمک مردم محروم شتافت و از آنان هم فاصله نداشت تا درک مشکلاتشان ملموس باشد.

ما کشور ثروتمندی هستیم اگر مسئولان خوب مدیریت کنند با همه سختی هائی که بیش از چهل سال به ما تحمل کرده‌اند با این‌حال به مدد الهی، صبر و مقاومت مردم در جایگاه هفدهم اقتصاد جهان قرار داریم. برای اینکه به جایگاه اصلی خود در آینده قرار گیریم باید تلاش کنیم دولت جوان حزب‌اللهی مستقر شود. تنها راهی که می‌تواند اقتصاد بیمار کشور را مداوا کرده در مسیر شکوفای قرار دهد همین راه است.

عده‌ای از مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که در شرائط جنگ اقتصادی هستیم

نکته‌ای راجع به انتخابات ریاست جمهورى آمریکا که خود را در قله دموکراسی می‌بینند و به دیگر کشورها هم دیکته می‌کنند که مثل آنان باشند عرض کنم.

مردم‌سالاری که مردمش فقط می‌توانند یک نفر از افراد دو حزب را انتخاب کنند. این روزها به‌خوبی چهره واقعی لیبرال دموکراسی نمایان است و هر چه تلاش می‌کردیم به این خوبی نمی‌توانستیم ترسیم کنیم.

انتخاباتی که مردم از نتیجه آن به خاطر بروز جنگ داخلی احتمالی وحشت دارند. می‌دانید که برای برگزاری انتخابات پیچیده آمریکا بیش از یک سال باید فعالیت شود و د رنهایت هم رای مردم با آراء الکترال کالج کنار گذاشته می‌شود.

یعنى اگر کاندیدایى راى بیشترى بیاورد اما اکثریت گزینشگران ایالت‌ها به رقیب او راى بدهند، برنده‌ی آراى مردمى، بازنده نهایى خواهد بود. و اگر براثر اختلاف کاندیداها شکایتی تنظیم شود، دادگاه عالی آمریکا کاری با رد و صحت انتخابات نداشته و فرد منتخب را انتخاب می‌کند.

حالا هرکدام از این دو نفر رای بیاورند در مسیر قهقرائی که آمریکا طی می‌کند فرقی نمی‌کند البته اگر رئیس‌جمهور فعلی دوباره رای بیاورد سرعت افول و فروپاشی سیاسی آمریکا در جهان بیشتر خواهد شد و به‌تبع او رژیم غاصب و دولت‌های عربی وابسته به‌سرعت مضمحل می‌شوند.

همین امروز روی جلد مجله تایمز پرچمی از آمریکا را که پاره‌پاره است به تصویر کشیده شده که پیام دارد. البته پیام اصلی که افول آمریکاست را مردم آمریکا با آتش زدن پرچم کشورشان اعلام می‌کنند.

آن‌وقت در داخل کشور متأسفانه عده‌ای با شیطنت القاء می‌کنند که ترامپ از آمریکا جداست و آن‌قدر ذهن جامعه را درگیر می‌کنند که همه دنبال نتیجه باشند و در گوشه صفحه تلویزیون نتیجه آراء را درج می‌کنند.

این خیال خامی است که عده‌ای در داخل ایران تصور می‌کنند اگر فلان کس پیروز شود گشایشی در امور به وجود خواهد آمد این از مسلمات است که سیاست‌های آمریکا در مورد ایران تغییر نخواهد کرد و تلاش آن‌ها مهار ایران و از کار انداختن جبهه مقاومت اسلامی است.

هرکدام که بشوند تحریم‌های ظالمانه برداشته و یا کم نخواهد شد و از طرف دیگر چون اروپا هم بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد مناسباتش با ایران تغییر فاحشی نخواهد کرد عده‌ای از مسئولین نمی‌خواهند باور کنند که در شرائط جنگ اقتصادی هستیم.

البته سیاستمداران پشت پرده به رئیس‌جمهور منتخبشان ارشاد خواهند کرد تا تصمیمات اصلی را تا نتیجه انتخابات آینده ایران به تأخیر بیاندازند و بعد تصمیمات جدی‌تر را بگیرند. هر دو شیطان هستند و فرقی نمی‌کنند یکی ابلیس و دیگری وسواس الخناس است.

بنابراین مسئولین باید فرصت را غنیمت بشمارند و بدون پرداختن به امور بی‌ثمری مثل پیروز میدان انتخابات آمریکا، و با استفاده از ظرفیت‌ها و توانائی‌های داخلی مشکلات مردم را علاج کنند. همه این روزها شاهد هستید درست در زمانی که عده‌ای در داخل کشور دنبال مسائل حاشیه‌ای انتخابات آمریکا هستند فرزندان مؤمن، غیور و انقلابی ایران اسلامی در مسیر اقتدار ایران باقدرت و توان خود در راستای تحقق بیان فرمانده کل قوا که فرمودند: دوران بزن درو تمام‌شده و دشمن اگر یکی بزند ده تا خواهد خورد.

در آستانه سال گشت شهادت علمدار اقتدار موشکی ایران سردار حسن طهرانی مقدم از فن‌آوری جدیدی پرده‌برداری کردند که قدرت بازدارندگی و دفاعی ایران را چند برابر می‌کند. موشک بالستیکی که به‌صورت رگبار شلیک می‌کند و فرصت نفس کشیدن دشمن را قطع می‌کند.

این توانائی و ده‌ها مورد دیگر در دل بیش از چهل سال تحریم صنعت دفاعی و تسلیحاتی که آمریکا و اروپا برای ایران رقم‌زده‌اند محقق شده است. آفرین بر عزم و تلاشتان خدای منان پاداشی مضاعف به شما پاسداران دلیر عنایت کند.

روز ۲۱ آبان سالگشت شهادت شهدای خودکفائی به پرچم‌داری دانشمند باتقوا حاج حسن طهرانی مقدم، مخلصِ بی ادعائی که در سن بیست‌سالگی توپخانه سپاه را راه‌اندازی کرد را گرامی می‌داریم.

لازم است در اینجا دو تشکر و قدردانی دیگر داشته باشم. یکی از عزیزانی که عملیات سایبری انجام دادند و سیستم برق سرزمین‌های اشغالی  را از کار انداختند و مناطق مختلف و گسترده‌ای را در خاموشی فروبردند که در نوع خودش بی‌نظیر بود و پیام‌های روشنی برای رژیم منحوس داشت.

و دیگری تقدیر و تشکر کنم از مجاهدت خاموش عزیزانمان در اطلاعات سپاه که جان‌برکف در مسیر امنیت و آرامش کشور اقدام می‌کنند و اخیراً با دستگیری عنصر فعال و مؤثر در گروهک تروریستی و تجزیه‌طلب وهابی خوزستان شبکه جاسوسی و رسانه‌ای دشمن را متحیر کردند.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در انتخابات شورای شهر، مسئله سلامت اقتصادی است

نکته استانی: باید خود را آماده کنیم که در آینده چه کسانی را برای شورای اسلامی شهر انتخاب می‌کنیم. ان‌شاءالله به‌مرور شاخص هائی را عرض خواهم کرد.

همه مردم با آسیب هائی که در طول سالیان به شهر و استان به خاطر ناکارآمدی بعض افراد بوجود آمده توجه دارید نباید بگذارید اشتباهات تکرار شود و خرابی روی خرابی بیاید باید جلوی فساد را گرفت. یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها که از همین الان که افراد در حال فعالیت هستند برای معرفی خودشان باید به آن توجه کرد، مساله سلامت اقتصادی است.

بگردید افرادی را که علاوه بر تخصص لازم از سلامت اقتصادی برخوردار هستند اهل باندبازی و رشوه و اسراف و اشرافی گری و امثال این‌ها نیستند را شناسائی کنید و بخواهید کاندیدا شوند. می‌بینید که گاهی یک انسانی که ناسالم است و از طهارت لازم برخوردار نیست و در دستگاهی قرار می‌گیرد چه مفاسدی به وجود می‌آورد.

دستورات رهبر معظم انقلاب درباره اصناف و کنترل‌گرانی و ورود بسیج به نظارت و کمک به مهار قیمت‌ها را به‌سرعت عملیاتی کنید.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات