شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعلام برنامه‌های جشن «بهار مهربانی» در البرز

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری جشنواره «بهار مهربانی» در البرز خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز  کمیته برنامه‌ریزی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به ریاست «ناصر مقدم» تشکیل جلسه داد و در خصوص برگزاری ویژه برنامه‌های هفته وحدت و ولادت حضرت رسول (ص) همفکری و هماهنگی شد.

«ناصر مقدم» در این جلسه گفت: شخصیت و سیره والای حضرت رسول (ص)، منظومه بزرگ و زیبایی از فضایل اخلاقی و از بزرگترین نعمات الهی برای بشریت است که افشاندن عطر و علوم آن در زمانه کنونی، راه هدایت و نجات انسان‌ها در نیل به سعادت و خوشبختی است و آشنائی و تأسی انسان‌ها به آن حضرت می‌تواند راهگشای مشکلات بشری قرار گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با اشاره به وقایع اخیر و اسائه ادب یکی از نشریات فرانسوی به ساحت مقدس حضرت رسول(ص) افزود: دشمنان دین، علیرغم همه شبهات و دسیسه‌هایی که به ساحت اسلام و مسلمین روا می‌دارند، شاهد فراگیری دین اسلام و اعتلای کلمه الله و گسترش نام و معارف سیره نبوی هستند و همین موجب استمرار و تشدید دشمنی ایشان شده است؛ لیکن غافل از آن هستند که طبق سنت و وعده الهی، خدا نور خود را کامل و دشمنان دین را بیش از پیش مایوس و ذلیل می‌نماید. به خاطر همین موضوع است که ما هر از گاهی شاهد تلاش کور دشمنان اسلام و نمایان شدن چهره حقیقی ایشان از پس نقاب نیرنگ و تزویر هستیم. همین موضوع باعث شده است تا تلاش کنیم، امسال بیشتر و بهتر از سال‌های گذشته، نسبت به تبلیغ معارف و فضائل نبوی همت گماریم تا بتوانیم سهم و وظیفه خود را در حد مقدورات در این خصوص انجام دهیم.

ناصر مقدم با اشاره به ویژه برنامه‌های تدوین شده به مناسبت هفته وحدت و ولادت حضرت رسول (ص) گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، جشنواره بزرگ «بهار مهربانی» با موضوع شخصیت و فضایل والای پیامبر اعظم (ص) و هفته وحدت در سطح استان البرز برگزار می‌گردد که شامل ویژه برنامه‌ها و بخش های مختلف فرهنگی و هنری است و متناسب با ذوق و علایق مختلف مخاطبین و شهروندان برنامه ریزی شده و در این راه تلاش داریم تا با تکنیک های مختلف فرهنگی و هنری و پرداختن به ابعاد مختلف و مبارک شخصیتی پیامبر رحمت و نور (ص) در جهت تبلیغ و آشنایی هرچه بیشتر آحاد مردم، با سیره و فضیلت آن حضرت گام برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: ویژه برنامه «خورشید هدایت» شامل خلاصه نویسی و معرفی 14 کتاب منتخب با موضوع زندگانی و سیره عملی نبی مکرم اسلام (ص) ، برگزاری مسابقه فرهنگی «فضائل الرسول (ص)» از زندگی حضرت رسول (ص) - برنامه شعرخوانی «ترنم عشق»، انتشار کلیپ های شعرخوانی شاعران البرزی در فضای مجازی، مسابقه «تندیس رحمت» انتخاب و تحلیل یک سکانس برتر از فیلم‌های محمد رسول اله(ص) به کارگردانی مرحوم «مصطفی عقاد» و  «مجید مجیدی»، برگزاری مسابقه خوشنویسی «آفتاب عالمتاب» از احادیث شریف نبوی، مسابقه طرح های گرافیکی «اسوه حسنه» از اسامی و احادیث حضرت رسول(ص) از جمله این برنامه‌ها، هستند.

وی در پایان گفت: بستر اجرائی این برنامه‌ها از طریق فضای مجازی است و برای هر یک از برنامه‌های مذکور، فراخوان و آئین نامه اجرائی خاصی تدوین شده که به اطلاع شهروندان رسانده خواهد شد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات