جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سرانه فضای کتابخانه‌ای ساوجبلاغ ۲.۲۰ متر مربع است

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز وضعیت فضای کتابخانه ای در شهرستان ساوجبلاغ مناسب توصیف کرد و گفت: اکنون سرانه فضای فیزیکی کتابخانه ای در این شهرستان ۲۵۰ هزار نفری ۲.۲۰ متر مربع است.

به گزارش رمزگشانیوز «هادی آشتیانی» شامگاه شنبه در آیین معارفه رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ افزود: مساحت کتابخانه‌های این شهرستان ۶ هزار مترمربع بوده که در آینده نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه سرانه مطالعه در بین مردم شهرستان مطلوب است، افزود: بایستی تلاش شود تا سرانه مطالعه در بین اقشار مختلف جامعه بالا برود چرا که مطالعه افراد را به تعقل و تامل و اندیشیدن منطقی وا می‌دارد و باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

آشتیانی گفت : در زمان  حاضر ۶ هزار متر مربع مساحت فضای کتابخانه‌های ساوجبلاغ است که تا سال ۱۴۰۰ با ساخت کتابخانه در مهدی آباد، لشکرآباد و عرب آباد سرانه فضای کتاب خوانی افزایش خواهد یافت.

وی تعداد اعضای کتابخانه‌های ساوجبلاغ را ۱۷ هزار نفر بیان کرد و گفت : امیدواریم شاهد رشد این تعداد در حوزه کتابخانه‌های شهرستان باشیم.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز در این مراسم با قدردانی از نگاه خوب فرماندار در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده شاهد افزایش میزان شاخص‌های کتاب خوانی در ساوجبلاغ باشیم. 

سرپرست فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز به سابقه غنی ساوجبلاغ و پیشینه فرهنگی بزرگان آن اشاره کرد و گفت: سابقه تاریخی این شهرستان بیانگر بینش فرهنگی و مذهبی ساکنان آن از گذشته تاکنون بوده است. 

«مهدی مهرور» با بیان اینکه سعادت‌مندی یک ملت در گرو مطالعه و کتابخوانی است، یادآور شد: انسان بدون مطالعه و کتابخوانی رشد نیافته و به مدارج علمی نخواهد رسید.

در پایان این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های «داود اسدی» در مدت حضور خود در اداره کتابخانه‌های عمومی ساوجبلاغ، «گلشن شیر محمدی» طی حکمی از سوی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز به عنوان رییس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ساوجبلاغ منصوب و معارفه شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات