جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

 امضای تفاهم نامه همکاری بین دادگستری و نیروی انتظامی استان البرز

در حاشیه دیدار رئیس دادگستری استان البرز با فرمانده انتظامی استان در هفته نیروی انتظامی، تفاهم نامه همکاری‌های مشترک فی مابین دادگستری کل استان البرز و نیروی انتظامی با هدف پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی منعقد شد.

به گزارش رمزگشانیوز سردار «عباسعلی محمدیان» در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه اظهار کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر استفاده از کلیه ظرفیت‌ها جهت کاهش، کنترل و پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، پس از برگزاری نشست‌های کارشناسی، این تفاهم نامه در هفته نیروی انتظامی منعقد شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اقدامات مشترک ناجا و قوه قضائیه در زمینه پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی، هدف از انعقاد تفاهم نامه یاد شده را همراهی، مشارکت و هم افزایی دو دستگاه در راستای اجرایی شدن قانون پیشگیری از وقوع جرم برشمرد.

این مقام ارشد انتظامی رویکرد پیشگیرانه نیروی انتظامی و دادگستری را در کاهش و کنترل جرایم با همکاری و هم افزایی در راستای تفاهم نامه یاد شده اثر بخش پیش بینی و ابراز امیدواری کرد این تشریک مساعی بتواند به ارتقای کمی و کیفی اقدامات و برنامه‌های مشترک منجر شود.

از اهم محورهای این تفاهم نامه می توان به مشارکت در کنترل و کاهش جرایم و آسیب‌های اولویتی استان البرز، گسترش آگاهی‌های عمومی وصیانت از حقوق شهروندی، ارتقاء سطح سلامت روان جامعه، تلاش جهت صیانت از نهاد خانواده، شناسایی نقاط جرم خیز استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیرانه برای شهروندان اشاره کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات