چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در البرز به اجرا درآمد

مدیرکل آموزش و پرورش البرز اعلام کرد: به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش، طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان در این استان به اجرا درآمد.

به گزارش رمزگشانیوز «سالار قاسمی» اظهار داشت: هفته تربیت بدنی فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری، توسعه و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های شاداب و پرطرفدار تربیت‌بدنی و ورزش دانش‌آموزی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش دانش آموزی زمینه ساز رشد، بالندگی و ارتقاء سلامت فکر، اندیشه، جسم و روان دانش آموزان شده، خاطرنشان کرد: ما در عرصه تعلیم و تربیت، مکلفیم در هر شرایطی از جمله وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در جامعه از سلامت جسم و جان دانش آموزان حفاظت کنیم.

وی بیان داشت: برای تحقق سند تحول بنیادین و دستیابی به تعلیم و تربیت تمام ساحتی، باید در سایه آموزه‌های آن، با اجرای طرح‌هایی چون کنترل وزن و چاقی دانش آموزان با نام « کوچ» در ایام کرونایی به سلامت جسم دانش آموزان توجه داشته باشیم.

قاسمی به نقش مهم تربیت‌بدنی در تکوین شخصیت و ارتقای سطح توانمندی، سلامت و شادابی دانش آموزان پرداخت و اضافه کرد: امروزه شیوع ویروس کرونا، رواج زندگی ماشینی، آپارتمان‌نشینی و گسترش بهره‌برداری از فناوری‌های نوین، کودکان و نوجوانان را به یک جانشینی و بهره‌ برداری از فعالیت‌های فراغتی توام با سکون سوق داده است.

وی تصریح کرد: آموزش ‌ و پرورش البرز با بهره‌گیری از توان مربیان و معلمان مجرب و توانمند درس تربیت بدنی در تلاش است تا با نوآوری و توجه به ویژگی‌های سنی دانش آموزان، مجموعه‌ای از طرح‌های ورزشی را در کنار طرح‌های ملی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به مرحله اجرا درآورد.

وی یادآورشد: در این وضعیت کرونایی در حوزه ورزش دانش آموزی از روش‌های نوین در فضای مجازی برای ترغیب دانش آموزان به ورزش در خانه، تقویت روحیه نشاط و سلامت آنان استفاده کنیم تا کاهش دغدغه‌های اولیا را در این زمینه درپی داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز در ادامه به خدمات خلاقانه و مبتکرانه معلمان و مربیان تربیت‌بدنی این استان از زمان تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا در اسفند ماه سال گذشته تا کنون اشاره کرد و افزود: از دانش آموزان و والدین در دوره‌های مختلف تحصیلی می‌خواهم که با انجام روزانه نرمش و فعالیت‌های ورزشی مناسب در فضای خانه و همچنین طرح کوچ زمینه سلامت، شادابی، توانمندی و مهارت‌های خویش را ارتقا بخشند.

وی گفت: در این شرایط خاص کرونایی از والدین انتظار می‌رود همانند گذشته، با دغدغه ی داشتن فرزندانی با اخلاق، سالم، بانشاط، ماهر، جمع‌گرا مسئولیت‌پذیر، وظیفه‌شناس و خودباور، حمایت لازم را از شرکت فرزندان خویش در برنامه‌های سلامت بخش و نشاط‌آفرین تربیت‌بدنی از جمله طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان را به عمل‌آورند.

قاسمی با بیان اینکه در هفته تربیت‌بدنی وضعیت جسمی دانش‌آموز مورد سنجش قرار می‌گیرد، افزود: بعد از آن مرحله مشاوره و آموزش به خانواده‌ها و مدارس آغاز می‌شود.

وی بیان داشت: طرح کوچ با هدف نجات دادن نسل آینده از اضافه وزن اجرایی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز نقش خانواده را برای اجرای این طرح بسیار مهم دانست و تغییر سبک زندگی به لحاظ تغدیه، پرداختن به ورزش، بهره مندی از رژیم غذایی سالم، ایجاد زیرساخت مناسب برای بازی‌های کودکانه را در خانه مورد تاکید قرارداد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات