چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

انعقاد نخستین تفاهم‌نامه مهارت آموزی در آموزش و پرورش البرز

 ۲ تفاهم نامه مهارت آموزی با رویکرد اشتغال پویا و موثر برای نخستین بار درکشور بین آموزش و پرورش اتاق بازرگانی و مرکز تربیت مربی استان البرز منعقد شد.

به گزارش رمزگشانیوز «سالار قاسمی» روز چهارشنبه در نشست امضا این ۲ تفاهم نامه با حضور مسوولان استانی، اظهار داشت: استان البرز قطب پژوهش، فناوری و صنعت است که می توان امکان استفاده از این ظرفیت ها را برای دانش آموزان با ایجاد تعامل برون سپاری بوجود آورد.

وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه‌ها را ایجاد ارتباط و تعامل در توسعه همکاری های مشترک علمی، پژوهشی، ترویجی و همچنین هماهنگی و خدمات مشاوره ای با استفاده از امکانات و ظرفیت های طرفین در جهت توسعه، بهبود کسب و کار و کاربردی کردن دانش و فناوری ذکر کرد.

وی بیان داشت: در قالب تفاهم نامه منعقد شده با اتاق بازرگانی هنرجویان هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش می توانند در رشته های مورد نیاز بازار در دوران تحصیل خود آموزش ببینند و در شرکت ها و واحدهای صنعتی مشغول به کارشوند.

قاسمی تولید محتوای آموزشی، توسعه آموزش های مجازی و حضوری، اجرای آزمون های شایستگی حرفه ای، همکاری در اجرای مسابقات ملی مهارت، برگزاری دوره های تخصصی، صدور گواهینامه پایان دوره های مشترک آموزشی، تربیت نیروی انسانی ماهر، ارائه خدمات مشاوره ای در حوزه کسب و کار، دانش و فناوری را از جمله موضوع این دو تفاهم منعقد شده برشمرد.

وی با اشاره به اینکه این حرکت نو در تربیت نیروی انسانی ماهر نقش موثری دارد، خاطرنشان کرد: برای پیشگیری از بیکاری و کاهش دغدغه اشتغال در بین نسل آینده باید به آموزش مهارت آموزی در مدارس و خانواده اهمیت بیشتری داده شود. خانواده ها از رشته های هنرستانی اطلاعات دقیق و کافی ندارند.

وی با بیان اینکه حضور دانش آموزان برای گذراندن دوره های عملی کار هیچ هزینه ای برای شرکت ها و مراکز صنعتی فعال در این بخش ندارد، مدت اجرای این قرارداد ها را یک سال عنوان کرد و ادامه داد: اجرای کیفی محورهای این دو تفاهم نامه برای آموزش و پرورش استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تشکیل نشست های فصلی به منظور ارزیابی نحوه اجرای کار و بازخورد آن در بین جامعه هدف را بسیار مهم دانست و اضافه کرد: از روش انگیزشی محورهای این تفاهم نامه ها در بین دانش آموزان و اولیا نیز نباید غفلت شود.

در این نشست مدیران اتاق بازرگانی و مرکز تربیت مربی استان البرز هم به بیان نکاتی در خصوص اهمیت مهارت آموزی در بین آینده سازان ایران اسلامی و همجنین نیاز کشور به تربیت نیروی انسانی بومی متخصص اشاره کردند.

انتهای پیام/

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات