جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 بررسی راهکارهای مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز در طالقان

جلسه پیشگیری و راه‌های مقابله با ساخت ‌و ساز غیر مجاز شهرستان طالقان برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز جلسه پیشگیری و راه‌های مقابله با ساخت و ‌ساز غیر مجاز طالقان به ریاست «سید سجاد حسینی نسب» معاون فرماندار طالقان و با حضور «حامد مومنی نژاد» ریاست حوزه قضایی شهرستان طالقان برگزار شد.

در این جلسه «همت اله گودرزی» معاون خدمات شهر شهرداری طالقان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد شهرداری در سال ۹۹ در خصوص ساخت و ساز غیر مجاز در حوزه شهری اظهار داشت: عموما نسبت به موضوع ساخت و ساز غیر مجاز به بحث آسیب‌شناسی کمتر پرداخته شده است.

وی افزود: شهرستان طالقان داری سه شاخص جمعیتی بومی، شناور و گردشگر است و بومی و شناور عموما صاحب مسکن هستند.

وی با بیان اینکه در طرح‌های فرادستی تنها جمعیت بومی دیده می‌شود، اظهار داشت: این باعث اختلال شده و همواره ما بین طرح‌هایی که داریم و جمعیتی که باید پاسخگوی مسکن آن باشیم تناسبی نداشته‌ایم که متعاقبا فشار زیادی به دستگاه‌های خدمات‌رسان خصوصا شهرداری وارد می‌شود.

گودرزی تاکید کرد: ضروری است مکانیسمی در راستای آسیب‌شناسی و هدایت بخش خصوصی به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز تشکیل شود.

حسینی نسب اصلی‌ترین و بهترین روش برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز را اقدام به موقع دستگاه‌های متولی و پیشگیری و نظارت دقیق دانست تا از همان ابتدا از وقوع تخلف جلوگیری شود.

وی بیان داشت: نصب نشانه‌گذاری حریم‌ها و محدوده‌های غیر مجاز در سطح شهرستان برای اطلاع‌رسانی از محدوده‌های غیر مجاز اثرگذار خواهد بود و در همین راستا جهاد کشاورزی، شهرداری، بخشداران و دهیاری‌ها بایستی نظارت جدی بر حوزه تحت مدیریت خود و عوامل اجرایی داشته باشند.

در ادامه مومنی‌نژاد در خصوص اطلاع‌رسانی عمومی با استفاده از بنر و بروشور در سطح شهرستان مطالبی عنوان و اظهار کرد: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها باید مردم را به قانون‌مداری ترغیب کنند نه قانون گریزی.

در پایان اعضای جلسه گزارشی از عملکرد خود در خصوص جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز ارائه کردند.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات