چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 عبور نظرآباد از تابستان امسال بدون کمبود آب

تابستان امسال با اقدامات فنی و ساخت تاسیسات جدید در نظرآباد و تنکمان، میزان رضایت مردم از دسترسی به آب با کمیت و فشار مناسب نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مدیر آبفای شهرستان نظرآباد گفت: طی یک برنامه دو ساله و با هدف افزایش حجم منابع آب شهرستان نظرآباد و شهر تنکمان، تعداد هفت حلقه چاه جدید حفر، تجهیز و وارد مدار بهره‌برداری شد تا مشکلات کمبود آب شرب مشترکان این شهرستان رفع شود.

«حمید سامانی» حجم آب تولیدی این چاهها را حدود ۱۰۰ لیتر بر ثانیه ذکر کرد و گفت: با وجودی که امسال ویروس کرونا شیوع پیدا کرد و ۲۵ درصد مصرف آب شهرستان افزایش یافت، اما نسبت به تابستان سال گذشته با مشکلات کمتری مواجه بودیم.

وی بیان داشت: حداقل دو حلقه چاه جدید دیگر هم در نظرآباد و تنکمان تا پایان سال حفر و تجهیز خواهد شد.

سامانی از احداث مخزن جدید ذخیره آب هم خبر داد  و افزود: با پیگیری به عمل آمده یک قطعه زمین برای ساخت مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی در نظرآباد جانمایی و تعیین شده است که با تخصیص بودجه لازم به زودی اقدام‌های اولیه برای ساخت آن آغاز خواهد شد.

وی برای توزیع یکنواخت و متعادل سازی فشار آب در این دو شهر به عملیات لوله گذاری اشاره کرد و گفت: حدود ۱۷۰۰ متر لوله گذاری در زون شماره یک نظرآباد با هزینه ۹۰۰ میلیون تومان به اتمام رسید. همچنین با هدف مدیریت شبکه توزیع و منابع آبی موجود در روستاهای این شهرستان از ابتدای تابستان، عملیات شناسایی، قطع و جمع‌آوری ۱۲ کیلومتر شبکه و انشعاب‌های غیرمجاز و خارج از بافت صورت گرفت که همین موضوع موجب افزایش فشار و جلوگیری از قطعی آب در این منطقه شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات