پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 عظیمی عنوان کرد؛

توسعه کوهسار در گرو پهنه بندی حریم شهر

شهردار کوهسار توسعه این شهر را در گرو پهنه‌بندی حریم آن می‌داند و معنقد است با اجرای این طرح، می‌توانیم خارج از بافت فعالیت کنیم؛ مناطق گردشگری، باغی، آرامستان مشخص می‌شود و مناطق مختلف، تعیین تکلیف می‌شوند که نظم بیشتری به امور شهر خواهد داد.

به گزارش رمزگشانیوز شهردار کوهسار در گفت و گوی اختصاصی با «پیام آشنا» توسعه این شهر را در گرو پهنه‌بندی حریم آن دانست.

«مجید عظیمی» 25 ماه است که به عنوان شهردار کوهسار در شهرستان ساوجبلاغ فعالیت می‌کند. او که سابقه شهرداری فردوسیه شهریار تهران و معاونت فرمانداری قرچک را دارد، پیش از ورود به وزارت کشور، 17 سال سابقه مدیریت پروژه‌های ملی را در حوزه‌های سدسازی و راهسازی داشته است.

فعالیت‌های عمرانی شهرداری برای عظیمی که همواره متخصصان پرشماری را مدیریت کرده است، ساده و راحت به نظر می‌رسد از همین رو معتقد است: مشکلات مدیریت شهری عمدتا حاشیه‌ای است وگرنه پروژه‌های عمرانی در شهر کار چندان دشواری نیست. اگرچه پروانه‌هایی که در کوهسار صادر می‌شود بسیار کم است و ساختمان‌هایی که قبلا در حریم ساخته شده نیز مجوز ندارد و نمی‌توان قانون ماده صد بر آنها اعمال کرد، اجازه ندادیم که پرداخت حقوق پرسنل به تعویق بیفتد. در این دو سال که با سخت ترین شرایط اقتصادی مواجهیم، کوشیده‌ایم که حقوق کارکنان به موقع پرداخت شود چراکه معتقدیم در شرایطی که همه مردم سختی می‌کشند، کارکنان شهرداری نیز با وجود حقوق و اضافه کار، دشواری‌های فراوانی را متحمل می‌شوند. علیرغم درآمد ناچیز شهرداری، با سیاست‌های کاری، پروژه‌های متعددی را در شهر به انجام رسانده‌ایم که یکی از شاخص‌ترین آنها احداث بلوار طباطبایی است که در مرحله اجرا قرار دارد.

این مسئول اعضای شورای اسلامی شهر کوهسار را بسیار موثر و کارآمد می‌داند و تاکید می‌کند: اعضای شورا وارد مسائل حاشیه‌ای نمی‌شوند و تنها دغدغه‌شان توسعه و پیشرفت شهر است. همزمان با شروع کرونا، پروژه آبیاری بلوار اصلی شهر در دست اجرا بود که رئیس شورا خود مدیریت آن را به عهده گرفت؛ چراکه معتقد بود با حضورش کارکنان قوت قلب می گیرند؛ حقیقتا هم چنین شد و کار با سرعت قابل توجهی به پایان رسید. اعضای شورا در مدیریت بحران نیز همواره پای کار هستند و از برف‌روبی گرفته تا از بین بردن علف‌های هرز و ... مانند برادران ما در کنارمان بوده‌اند.

عظیمی توسعه شهر را در گرو پهنه‌بندی حریم شهر می‌داند و می‌گوید: در دیداری که با مهندس رضایی، مدیر توانمند و متخصص راه و شهرسازی استان البرز داشتیم، ایشان با قرارداد مشاور برای طرح پهنه‌بندی کوهسار موافقت کردند. با اجرای این طرح، می‌توانیم خارج از بافت فعالیت کنیم؛ مناطق گردشگری، باغی، آرامستان و ... مشخص می‌شود و مناطق مختلف، تعیین تکلیف می‌شوند که نظم بیشتری به امور شهر خواهد داد. امیدوارم هرچه سریعتر مشاور معرفی شود و ظرف 6 ماه، پهنه‌بندی انجام شود و کارگروه تخصصی و کمیسیون ماده 5 آن را مصوب کنند تا نقشه راه شهر روشن شود.
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات