پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طبق مصوبه ستاد ملی کرونا؛

رقم جریمه متخلفان کرونا در تهران اعلام شد / اختصاص 100 میلیون دلار برای خرید کیت شناسایی کرونا

رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی سد کردن مسیر انتقال بیماری کرونا را یکی از عوامل مهم در حفظ سلامتی مردم برشمرد و اعلام کرد که ستاد ملی مقابله با کرونا در همین راستا جرائمی را در پنج حوزه برای متخلفانی که در تهران بزرگ، دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، تصویب کرده است.

به گزارش رمزگشانیوز حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز شنبه در چهلمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: کسانی که به کرونا مبتلا شده و دوران قرنطینه خود را سپری می کنند، چنانچه در همان دوره قرنطینه اجباری، در جامعه حضور یابند در هرنوبت تخلف، 200 هزار تومان جریمه خواهند شد.

 رئیس جمهور همچنین استفاده از ماسک را برای حضور در جامعه الزامی دانست و اظهارداشت: طبق مصوبه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا، هر فردی که بدون ماسک در جامعه حضور یابد 50 هزار تومان جریمه خواهد شد که می بایست طی دو هفته به حسابی که اعلام خواهد شد، واریز کند. مسئول اجرای این مصوبه نیز نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وزارت بهداشت خواهند بود.

دکتر روحانی با بیان اینکه اصناف نیز مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستند، گفت: صاحبان اصناف موظف هستند ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، تنها به افرادی خدمت ارائه کنند که این دستورالعمل‌ها را رعایت کرده باشند. اصنافی که این دستورالعمل‌ها را رعایت نکنند در مرحله نخست تذکر دریافت می‌کنند، در مرحله بعد 300 هزار تومان جریمه، در مرحله سوم یک میلیون تومان جریمه و در مرحله چهارم کسب و کار آنها پلمپ خواهند شد.

رئیس جمهور در ادامه، نیروی انتظامی، بسیج و ناظران و بازرسان وزارت بهداشت را مسئول نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در وسایل حمل و نقل عمومی معرفی کرد و گفت: در تاکسی ها نیز راننده خودور اگر دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکرد، 100 هزار تومان جریمه می‌شود و هر مسافری هم که بدون ماسک در تاکسی حضور یابد، راننده تاکسی به ازای هر مسافر 20 هزار تومان جریمه خواهد شد.

دکتر روحانی افزود: در ادارات نیز حراست و بخش‌های نگهبانی موظف شده‌اند از ورود افراد بدون ماسک جلوگیری کنند و چنانچه تخلفی در این عرصه دیده شود، نگهبان و رئیس بخش مربوطه جریمه خواهد شد.

رئیس جمهور همچنین در این نشست به اهمیت شناسایی سریع بیماران مبتلا به کرونا  اشاره کرد و اظهارداشت: در این راستا به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شده که باید میزان تست‌ها افزایش یابد و دولت بودجه 10 هزار تست اضافی را تامین می‌کند.

دکتر روحانی گفت: 100 میلیون دلار نیز برای خرید کیت‌هایی که در کوتاهترین زمان و با روش های آسانتری مبتلایان به کرونا را شناسایی کند، اختصاص یافته است و همزمان نیز در داخل کشور در حال ساخت این نوع کیت‌ها هستیم و بزودی شاهد تحول بزرگی در حوزه تست افراد مشکوک به بیماری کرونا خواهیم بود.

رئیس جمهور در ادامه از کاهش حساسیت‌ها در جمع خانواده‌ها و در نتیجه  افزایش ابتلاهای خانوادگی ابراز نگرانی کرد و گفت: در موج اخیر افرادی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، مواردی زیادی دیده می‌شود که پدر، مادر، فرزندان، پدربزرگ و‌ مادربزرگ همه با هم مبتلا شده اند و این نشان دهنده کاهش حساسیت‌ها در درون خانواده‌ها است.

دکتر روحانی با تاکید بر اینکه با یک موج شدیدتر واگیری کرونا در عرصه جهانی مواجه‌ایم،  افزود: این موج جدید ناشی از سهل شدن راه انتقال بیماری است که به دلیل کاهش همان حساسیت‌ها است.

 رئیس جمهور همچنین به یک گزارش خوب ارائه شده در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: یک گزارش بسیار خوبی هم امروز داده شد و آن کاهش شدید تعداد فوتی‌ها نسبت به شمار مبتلایان است که نشان دهنده مراقبت و تلاش بیشتر بخش درمان از یکسو و مراعات‌های مردم از سوی دیگر است.

دکتر روحانی افزود: طبق آمار مشخص می شود، بیشتر فوتی‌ها در بین سالخوردگان بوده است و افراد مسن و بالای۷۰ سال باید بیشتر مراقب باشند.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری نیروهای مسلح را موظف کردند که امکانات خود را در اختیار بیماران کرونایی قرار دهند و ان شاءالله با هماهنگی هایی که انجام شده، مردم عزیز ما که گرفتار بیماری می‌شوند می توانند در تخت بیمارستانی مداوا و معالجه شوند.

دکتر روحانی در ادامه با بیان اینکه 17 استان خوشبختانه نسبت به هفته‌های پیش شرایط بهتری مخصوصا در فاصله قابل توجه بین آمار ابتلا و مرگ و میر پیدا کرده‌اند،  گفت: در عین حال در 12 استان همچنان مشکل داریم که باید توجه بیشتری انجام بگیرد تا از این روزهای سخت عبور کنیم.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود نیز با قدردانی از همه مردم به خاطر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در عزاداری اربعین، اظهارداشت: امسال پیاده روی به سمت مشهد و حرم حضرت علی بن موسی الرضا(ع) نداریم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات