شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

در راستای اجرای پروژه زیرگذر جمهوری؛

جابه‌جایی درختان بلوار با کمترین ریسک‌پذیری انجام می‌شود

طرح نهایی پروژه زیرگذر میدان جمهوری پس از بررسی ۱۷ طرح به تصویب رسیده و با طرح تفصیلی کرج کاملا منطبق است و حداقل ریسک‌پذیری برای جابه‌جایی درختان لحاظ شده است.

به گزارش رمزگشانیوز  «علی کمالی‌زاده» ، با اشاره به اینکه ساخت تقاطعات غیر همسطح در شهر کرج از سال ۸۰ آغاز شده، اظهار کرد: به واسطه سابقه حضور در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، در جریان مطالعه و اجرای اغلب این تقاطعات بوده‌ام.

وی با بیان اینکه  اغلب طرح‌های ملی و عمرانی در تعارض با محیط زیست هستند، افزود: هنر مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی این است که تعارضات را به حداقل برسانند.

شهردار کرج با اشاره به اینکه در خصوص اجرای پروژه تقاطع جمهوری مطالعات بسیاری صورت گرفته است، عنوان کرد: طرح نهایی پروژه زیرگذر میدان جمهوری پس از بررسی ۱۷ طرح به تصویب رسیده و با طرح تفصیلی کرج کاملا منطبق است.

وی اضافه کرد: در تقاطع جمهوری نیز مانند دیگر تقاطعات، ارزیابی‌های زیست محیطی صورت گرفته و حداقل ریسک‌پذیری برای جابه‌جایی درختان لحاظ شده است.

شهردار کرج با اشاره گفت: با توجه به اینکه انتظار مردم از مدیریت شهری حل معضلات شهری از جمله ترافیک است، گفت: زیرگذر میدان جمهوری اجرایی می‌شود و عملیات جایه جایی ۳۶۰ اصله درختی که در مسیر اجرای این پروژه قرار دارند، با رعایت موارد زیست محیطی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اتمام این پروژه نقش به‌سزایی در کاهش ترافیک میدان جمهوری دارد، توضیح داد: این امکان فراهم آمده تا کمیته‌ای از کارشناسان در کنار هم جمع شوند و جزئیات این پروژه را بررسی کنند؛ بنابراین اگر کارشناسی انتقاد و پیشنهاد خاصی برای اجرای بهتر این پروژه داشته باشد، می‌تواند مطرح کند.

کمالی‌زاده توضیح داد: خوشبختانه شاهد بلوغ سازمانی در شهرداری کرج هستیم و همین باعث شده انتقادات سازنده کارشناسان و شهروندان مورد توجه مدیران قرار بگیرد.

شورای پنجم پیشروترین، کم حاشیه‌ترین و سالم‌ترین شورای البرز است

کمالی‌زاده در ادامه با اشاره به حمایت ویژه شورای پنجم از پروژه‌های شهری و تاکید آن بر توسعه خدمت‌رسانی به شهروندان، گفت: به جرأت می‌توان گفت شورای پنجم پیشروترین، کم حاشیه‌ترین و سالم‌ترین شوراهای کرج از دور اول تا کنون بوده است.

وی افزود: مصوباتی که از سوی شورا برای پیشبرد اهداف ارائه می‌شود، بسیار کاربردی است که از جمله آن می‌توان به مصوبه تشکیل شورای ترافیک اشاره کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با اتفاقاتی که در این دوره از شورا رقم می‌خورد و پروژه‌هایی که به بهره‌برداری می‌رسد، شاهد رضایت بیش از پیش شهروندان از مجموعه مدیریت شهری باشیم.

انتهای پیام/ 

 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات