جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آزادسازی 100 هکتار از اراضی آتشگاه کرج

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و آزادسازی 100 هکتار از اراضی کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «اسماعیل صارمی» با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای تبصره  2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها،  بیش از  108 مورد  ساخت و ساز غیر مجاز شامل دیوارکشی، بنا، محوطه، ویلا، استخر، دپوی مصالح، گودبرداری و فوندانسیون در آتشگاه، شهرک موسوم به دانشگاه  و نیز جاده آتشگاه به سمت برغان واقع در شهرستان کرج  در روز پنج شنبه 9 مهرماه 99  تخریب شد.

وی ادامه داد: این ساخت و سازهای غیرمجاز با حضور نماینده  دادستانی، عوامل یگان امداد و کلانتری و کارشناسان سخت کوش جهاد کشاورزی کرج آزادسازی شد.

صارمی با تاکید بر حفاظت از اراضی کشاورزی اظهار داشت: بارها تذکر داده‌ایم که بدون مجوز در اراضی کشاورزی هیچ‌گونه تغییر کاربری صورت نگیرد، چرا که اموال خود افراد از بین می‌رود. ما باید این اراضی را با حفظ کاربری کشاورزی و باغی به نسل‌های بعد منتقل کنیم‌ لذا، با هرگونه  دست درازی و ساخت و ساز غیرمجاز و دخل و تصرف در این زمین‌ها که مانع از تولید محصولات کشاورزی شود به شدت برخورد می‌کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج گفت: مقابله موثر با زمین‌خواران نیازمند یک عزم و اراده ملی و همگانی است و تصریح کرد: شهروند مسئولیت‌پذیر شهروندی است که به مسائل و اتفاقات پیرامون محیط زندگی خود بی‌تفاوت نباشد، لذا امر مهم مسئولیت‌پذیری اجتماعی ایجاب می‌کند همه آحاد مردم در برابر آسیب‌ها و معضلاتی که جامعه را با تهدید مواجه می‌سازد واکنشی از جنس همکاری و همیاری از خود نشان بدهند و در صورت مواجهه موارد را به سامانه 131 حفاظت اراضی جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات