جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

علیرضا عباسی:

جابه‌جایی درختان کهنسال سبب نابودی آنها می‌شود

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی از شورای شهر و شهرداری خواست برای پروژه‌های خود علاوه بر مطالعات دقیق علمی، پیوست فرهنگی و زیست محیطی هم در نظر بگیرند و در رابطه با حفظ سرانه فضای سبز موجود و حفظ هویت زیست محیطی شهر حساسیت ویژه داشته باشند.

به گزارش رمزگشانیوز «علیرضا عباسی»، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، در خصوص جابه‌جایی درختان محدوده میدان جمهوری کرج، گفت: جابجایی درختان بیشتر در رابطه با درختان کم سن و آنهایی که ریشه‌های غیرعمیق و سطحی دارند به میزان ۵۰ درصد جوابگو است.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی افزود: درصد بالایی از درختان با ریشه‌های عمودی و عمیق، بعد از جابه‌جایی از بین خواهند رفت.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز کلانشهر کرج کمتر از حد معمول است، اضافه کرد: بنابراین شورای شهر و شهرداری کرج باید ابتدا در فکر حفظ سرانه موجود باشند و همچنین فضای موجود را هم توسعه دهند، اما با این جابه‌جایی درختان اطراف میدان جمهوری سرانه فضای سبز موجود در شهر کرج را کاهش می‌دهد.

عباسی تاکید کرد: از آنجا که نهال‌های کهنسال ریشه‌های عمودی و عمیق دارند، جابجایی غیراصولی آنها منجر به از بین رفتن درختان کهنسال می‌شود و به دنبال از بین رفتن آنها جهت حفظ سرانه فضای سبز موجود، اقدام به کاشت نهال‌های جدید می‌شود که در هیچ جای جهان نهال‌های یک یا دو ساله را با درختان کهنسال جایگزین نمی‌کنند، زیرا هرگز آن نهال‌ها نمی‌توانند بازده اکولوژیک درختان کهنسال را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری باید برای پروژه‌های خود علاوه بر مطالعات دقیق علمی، پیوست فرهنگی و زیست محیطی هم در نظر بگیرند و در رابطه با حفظ سرانه فضای سبز موجود و حفظ هویت زیست محیطی شهر حساسیت ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات