پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز خبر داد:

رونق اقتصادی منطقه در گرو توسعه زیرساخت‌های گردشگری ساوجبلاغ

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: شهرستان ساوجبلاغ با غنای تاریخی و فرهنگی دارای پتانسیل لازم برای رشد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین رونق اقتصادی است.

به گزارش رمزگشانیوز «فریدون محمدی» با اشاره به حمایت‌های ملی و استانی برای ادامه مرمت کاروانسرای ینگی امام گفت: به منظور تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه کار مرمت و بازسازی کاروانسرای ینگی امام با فرمانداری ساوجبلاغ تفاهمی منعقد شد که با اجرایی شدن آن بودجه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده تخصیص پیدا کرد؛ همچنین سازمان جهانی یونسکو مبلغ ۴ میلیارد ریال برای بازسازی این بنای ارزشمند در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: در صدد تامین اعتبارات لازم برای ادامه پروژه با همکاری استانداری البرز هستیم و در صورت عملی شدن این حمایت مالی شاهد یک حرکت ماندگار و ارزشمند در حوزه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی و حوزه گردشگری خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی البرز افزود: از جمله ویژگی‌های شاخص این کاروانسرا که آن را از سایر بناهای تاریخی به جا مانده از دوره صفویه جدا می‌کند، ماندگاری و دوام اسکلت و وسعت بالای بنای آن است. همچنین این اثر از قدیمی‌ترین کاروانسراهایی است که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته و یکی از پروژه‌های مشترک ایران با سازمان جهانی یونسکو است.

به دنبال جذب گردشگر در ساوجبلاغ هستیم
این مسئول در پایان سخنانش گفت: پس از اتمام کار مرمت و بازسازی این بنا و مطالعات و بررسی‌های انجام شده در صدد جذب مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای تغییر کاربری کاروانسرای ینگی امام و به دنبال آن جذب گردشگر در منطقه هستیم چرا که شهرستان ساوجبلاغ با غنای تاریخی و فرهنگی دارای پتانسیل لازم برای رشد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین رونق اقتصادی است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات