جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 بخشدار ساوجبلاغ عنوان کرد؛ 

روستای تاریخی ایقربلاغ در مسیر توسعه گردشگری 

 بخشدار مرکزی ساوجبلاغ گفت: زیرسازی و آسفالت جاده روستای ایقربلاغ با همت و مشارکت اهالی، تردد گردشگران و مردم منطقه را تسهیل کرده است.

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از  پیام آشنا، «سپهر سیدسجادی» با اشاره به اینکه قدمت روستای ایقربلاغ به پیش از میلاد می‌رسد اظهار کرد: ایقربلاغ از روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ است که به لحاظ اقلیمی بصورت دشت با زمینهای هموار و مسطح است که آب و هوای آن در زمستانها سرد همراه با برف و باران و در فصل تابستان معتدل می باشد.  

وی با بیان اینکه در گذشته ایقربلاغ از چشمه های آب شیرین و زلال فراوان برخوردار بوده افزود: از جمله آثار باستانی باقی مانده در این روستا تپه باستانی گرجیان است که در هزار و 200 متری جنوب روستا و در میان باغات کشاورزی این روستا قرار دارد. 

سجادی در ادامه از ارتفاع 12 متری این تپه خبر داد و گفت: قسمت شمالی تپه که مسطح است، 5 متر ارتفاع دارد که در سالهای دور گورستان ارامنه منطقه بود.

وی با اشاره به وجود تکه سفال های قرمز با نقش سیاه مربوط به هزاره پنجم پیش از میلاد بر فراز این تپه افزود: از دیگر ابنیه تاریخی در روستای ایقربلاغ آستان مقدس امامزاده اظهرالدین است که از نوادگان امام علی النقی (ع) می باشد.

بخشدار ساوجبلاغ از ارادت اهالی روستاهای اطراف نسبت به امامزاده اظهرالدین (ع) خبر داد و تصریح کرد: مسیر دسترسی به این بقعه به واسطه وجود درختان چنار کهنسال به جاده چناران ایقربلاغ مشهور است که خود از جاذبه های گردشگری منطقه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه جاده چناران راه دسترسی سریع و آسان به روستاهای سعید آباد، اسماعیل آباد، نمکلان، فیروزآباد و حاجی بیک را فراهم کرده است گفت: به واسطه تاثیر این مسیر در جذب گردشگران و زائران امامزاده اظهرالدین، خیرین و اهالی روستاهای ایقربلاغ و نمکلان در اقدامی شایسته با جذب کمک های مردم روستا و باغداران محلی اقدام به زیرسازی و آسفالت این روستا نموده اند. 

این مسئول از آسفالته شدن حدود چهار کیلومتر از جاده زیبای چناران به عرض شش متر با جذب اعتبار حدود پانزده میلیارد ریال خبر داد و افزود: سهولت تردد زائران، گردشگران و اهالی در این مسیر به همت خیرین و اعضای شوراهای اسلامی و با نظارت دهیاری های روستاهای ایقربلاغ و نمکلان محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه از ابتدای خیابان چناران تا انتهای حوزه روستای ایقربلاغ و شهرستان ساوجبلاغ به سمت روستای حاجی بیک واقع در بخش تنکمان شهرستان نظرآباد را در بر میگیرد در نتیجه علاوه بر تسهیل تردد روستاهای فوق، دسترسی به شهرستان نظر آباد را نیز ممکن ساخته است. 

سجادی روستاهای بخش مرکزی شهرستان ساوجبلاغ را با نگاهی پیشرو جهت ایجاد زیرساختهای لازم برای توسعه پایدار و عمران و آبادانی این شهرستان موفق دانست و تاکید کرد: در این مسیر بهره‌گیری از توانایی‌های اهالی همدل و همراه روستاهای این شهرستان همواره موثر بوده است.

انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات