سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

طی تفاهم‌نامه‌ای؛

اشتغال ایثارگران البرز تسهیل می‌شود

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در نشست هماهنگی با مدیرکل و کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران و تامین اجتماعی استان از همکاری مشترک بنیاد شهید و ایثارگران و اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز در جهت تسهیل اشتغال ایثارگران و فرزندان شاهد خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «حسین فلاح‌نژاد» در این جلسه که به منظور اجرایی شدن تفاهم‌نامه کشوری فی مابین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در خصوص اشتغال ایثارگران در استان البرز صورت گرفت، گفت: این تفاهم‌نامه در سطح کشور نیز بین وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اهدافی چون کمک به تأمین اشتغال ایثارگران، کمک به اشتغال پایدار شاغلین کسب‌ و کارها و تلاش برای ساماندهی و توسعه طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی ایثارگران به امضا رسید.  

وی بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه اشتغال و تعاون به جهت ایجاد فرصت شغلی برای خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران در استان در راستای اجرایی شدن تفاهم‌نامه کشوری در البرز تاکید و اظهار کرد: ایجاد، حفظ و حمایت از اشتغال موجود از مهمترین برنامه‌های مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان است و این اداره کل همواره با تعامل مناسب با بنیاد شهید و ایثارگران استان توجه ویژه‌ای در امر اشتغال و حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران در این خصوص دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز در ادامه، برگزاری جلسات هماهنگی در استان در راستای عملیاتی سازی تفاهم‌نامه مذکور بین ادارات کل طرف تفاهم‌نامه را مورد تاکید قرار داد .

وی در خصوص بندهای تفاهم‌نامه تعهد شده از سوی طرفین اظهار کرد:  استفاده از ظرفیت‌های طرح‌های اشتغال‌زا نظیر طرح کارورزی، استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها در اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگران، معرفی مشوق‌های بنیاد شهید برای جذب ایثارگران، ارائه آموزش‌های لازم برای کارآفرینی مهارت‌بنیان با استفاده از ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای، ایجاد اشتغال جامعه ایثارگران با استفاده از ظرفیت ایجاد تشکل‌های تعاونی، تسهیل شرایط شغلی ایثارگران با استفاده از مشوق‌های بیمه‌ای از جمله تعهدات تفاهم‌نامه است که در استان نیز با همکاری مشترک اجرایی می‌شود.

فلاح‌نژاد افزود: آسایش امروز ما مدیون فداکاری‌هایی است که شهدا و ایثارگران با گذشتن از جان و سلامتی خود فراهم کردند و امروز نیز وظیفه همه ما خدمت‌رسانی به این عزیزان است و قطعا در این خصوص ظرفیت‌های موجود در مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه اشتغال و تعاون در قالب ضوابط قانونی و نیز همکاری مشترک این دو نهاد در اختیار این عزیزان گذاشته می‌شود.

در ادامه این نشست «سلیمان رستمیان» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز در خصوص این تفاهم‌نامه گفت: کارگروه‌های ویژه برای اجرا و تسهیل تفاهم‌نامه کشوری مذکور تشکیل  شده و خواهد شد زیرا انعقاد این تفاهم‌نامه، حائز اهمیت است و باید در نهایت منجر به اشتغال‌زایی و خدمت به ایثارگران در استان شود.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه ایثارگران و فرزندان شاهد با مشکل بیکاری مواجه هستند و با توجه به محدود بودن ظرفیت اشتغال دولتی، انعقاد و اجرای این تفاهم‌نامه قدمی مثبت در راستای اشتغال‌زایی ایثارگران در البرز است.

رستمیان ابراز امیدواری کرد با اجرای این تفاهم‌نامه و مشارکت مجموعه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فنی و حرفه‌ای و تامین اجتماعی استان قدمی مثبت در راستای رفع مشکلات ایثارگران و اشتغال‌زایی آنان در البرز برداشته شود.

 انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات