چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

«فاطمه قاسم‌پور» رئیس فراکسیون زنان؛ 

ایجاد کمپین و جشنواره سن ازدواج را کاهش نمی‌دهد

قاسم‌پور در نشست فراکسیون زنان با وزیر ورزش و جوانان عنوان کرد: ایجاد کمپین و جشنواره سن ازدواج را کاهش نمی‌دهد. 

به گزارش رمزگشانیوز نشست فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و معاونان وی به منظور بررسی وضعیت ورزش حوزه زنان و انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

«فاطمه قاسم‌پور» رئیس فراکسیون زنان در این نشست با تأکید بر اینکه مسئله ازدواج جوانان کم اهمیت نیست، گفت: زمانی که وزارت ورزش و جوانان مکلف بود تا سال پایانی برنامه 10 درصد سن ازدواج را نسبت به سال پایه کاهش دهد با بخشنامه معاون این وزارتخانه مبنی بر پرداخت وام به افراد 18 تا 40 ساله مواجه شدیم و سن ازدواج در طول برنامه نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش یافته، در واقع اقدامات وزارت ورزش ترویجی است و به رفع مسئله کمک نمی کند.

وی با یادآوری اینکه ایجاد کمپین و جشنواره سن ازدواج را کاهش نمی‌دهد، تصریح کرد: وزارت ورزش باید دغدغه قانون تسهیل ازدواج را داشته باشد، این وزارتخانه در بحث تحکیم بنیان خانواده در برنامه ششم و سیاست‌های کلی خانواده تأکید دارد؛ 350 مرکز مشاوره‌ای ازدواج جوانان در این جغرافیای ملی تا چه اندازه می‌تواند مسئله تحکیم خانواده را تأمین کند. نگرانی جدی در مورد ازدواج جوانان وجود دارد و وجود 13 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور شوخی نیست و باید نسبت به آنها دغدغه داشته باشیم.

قاسم پور خطاب به وزیر گفت: انتظار داریم خلاءها مشخص شود و اگر از نظر اعتباری ورزش بانوان نیاز به حمایت دارد به ما اعلام کنید، ما انتظار پاسخ‌هایی را داریم که به حل مسئله منجر شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با انتقاد از اینکه 15 سال از تصویب قانون تسهیل ازدواج گذشته و دولت‌ها تاکنون اقدامی برای اجرای آن انجام نداده‌اند و شما به عنوان متولی امر جوانان نیز پیگیر نیستید، گفت: همچنین نسبت به برنامه‌ ششم و سیاست‌های کلی خانواده هم بی‌توجهی شده است.

قاسم‌‌پور صیانت از ورزشکاران زن را بسیار مهم دانست و گفت: متأسفانه هیچ صیانتی نمی‌بینیم و هر روز با خبر مهاجرت ورزشکاران زن مواجه می‌شویم، بحث نظارت بر ورزش همگانی و مراکز خصوصی امری مهم است اما ما ورزش همگانی را در سطح مراکز خصوصی تقلیل دادیم و هیچ نظارتی هم بر آنها انجام نمی‌شود در حالی که مسائل و آسیب‌های جدی ایجاد می‌کند؛ زنان ما نیاز به محیط‌های مفرح دارند و طبق برنامه ششم وزارت ورزش و جوانان در راستای ارتقاء سلامت تکلیف دارد، چه اقدامی برای انجام این تکلیف انجام شده است.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از رشد نرخ مصرف دخانیات و اعتیاد در جوانان گفت: اقدامات موثری که وزارت ورزش در این ارتباط باید انجام می‌داد را متاسفانه انجام نداده است.

قاسم پور با تاکید بر اینکه گفت و گوهای ابتدایی ما را راضی نمی کند و باید برای رفع مشکلات برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: باید برای برنامه هفتم و بودجه 1400 برنامه ریزی کنیم، مسئله 13 میلیون جوان در سن ازدواج حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات