جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

البرز، قطب پرورش اسب به روش صنعتی

مدیر امور دام و جهاد کشاورزی البرز گفت: صنعت پرورش اسب در البرز دارای بهترین فضاهای پرورشی، امکانات و بهترین نوع اسب در سطح کشور و خاورمیانه است.

به گزارش رمزگشانیوز «مهرداد عبدالملکی»، مدیر امور دام و جهاد کشاورزی البرز با بیان این که مراکز پرورش اسب استان بهترین از نوع خود هستند و دارای بهترین فضاهای پرورشی، امکانات و بهترین نوع اسب در سطح کشور و خاورمیانه است گفت: این صنعت یکی از صنایع گردشگری و توریستی به حساب می‌آید و اشتغالزایی آن نیز حایز اهمیت است.

مدیر امور دام و جهاد کشاورزی البرز افزود: حدود ۷۵ واحد پرورش اسب صنعتی، غیر صنعتی در این استان با ظرفیت بالای حدود ۲۹۰۰ راس اسب در حال فعالیت است.

عبدالملکی گفت: در این مراکز نژادهای مختلف اسب از جمله عرب، ترکمن، تروبرد، کرد، دوخون اسبچه‌های خزر پرورش داده می‌شوند و در مسابقات مختلف زیبایی، پرش شرکت و دارای مقام‌های برتر هستند.

او افزود : از جمله دلایل پیشرفت این صنعت، آب و هوای مناسب البرز مخصوصا در نقاط کوهپایه‌ای که باعث رونق و سرمایه‌گذاری در این بخش نیز شده است.

مدیر امور دام و جهاد کشاورزی البرز گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونت بهبود تولیدات دامی استان با تخصیص اعتبارات، تسهیلات مناسب و تامین نهاده‌های مورد نیاز برای گسترش این صنعت تلاش می‌کنند.

مهرداد عبدالملکی گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی این مراکز اقدام به هویت گذاری اسب‌ها و شناسایی واحدهای فاقد پروانه بهره‌برداری و صدور کارت شناسایی برای این واحدها توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرده است.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات