پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تا پایان امسال؛

دو ایستگاه خط ۲ قطار شهری کرج آماده بهره‌برداری می‌شود

تا پایان امسال دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و جهانشهر با مسیری به طول ۶.۲ کیلومتر آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش رمزگشانیوز «علی اصغر صلواتی» در بازدید سرپرست ستاد اقامه نماز استان البرز، ائمه جماعات معاونت‌ها و سازمان‌های وابسته به مناطق شهرداری کرج و رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری کرج، از مراحل کار و روند پیشرفت پروژه خط ۲ قطار شهری اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از عملیات اجرایی پروژه مترو، زیر زمین و دور از چشمان شهروندان انجام می‌شود، معمولا مردم چندان در جریان دشواری‌ها و حجم عظیم عملیات اجرایی این پروژه عمرانی قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: اما واقعیت تنها زمانی مشخص می‌شود که ضمن اطلاع از اعداد و احجام پروژه، مراحل مختلف اجرا از عملیات حفاری تا نازک کاری و تاسیسات را از نزدیک مشاهده کنند.

صلواتی ادامه داد: شهروندان تنها زمانی با مترو مواجه می‌شوند که همه چیز زیر پوششی از سنگ و سرامیک تزیین می‌شود. اما هر بخشی از مترو، از گالری‌های دسترسی تا فضاهای عمومی مانند تیکت هال، سکو، هواسازها، تونل و سایر بخش‌ها، تا به مرحله  راه‌اندازی و حرکت قطار برسد، مرارت و رنج و زحمت فراوانی صرف آن می‌شود که حقیقتا ایثارگرانه است.

صلواتی در ادامه اظهار امیدواری کرد: با تلاشی که صورت گرفته و همچنان با قدرت ادامه دارد، تا پایان سال، دو ایستگاه ۴۵ متری گلشهر و جهانشهر با مسیری به طول ۶.۲ کیلومتر، آماده راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج با اشاره به اینکه پروژه خط ۲ قطار شهری کرج، پس از سالها توقف، در دور جدید فعالیت، به همت شورای پنجم شهر کرج و پیگیری‌های شهردار همچنین دیگر مسئولان شهری، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است، افزود: اکنون دو ایستگاه از فاز اول این پروژه بالای ۹۰ درصد پیشرفت دارند و همت و اراده سازمان قطار شهری و همه دست اندرکاران این پروژه بر این است که به یاری خداوند به زودی شاهد راه‌اندازی بخش مهمی از این خط باشیم.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات