پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان البرز خبر داد؛

بزودی فاز نخست باغ موزه دفاع مقدس البرز به بهره‌برداری می‌رسد

ابوالفضل اسلامی امروز ۲۹ شهریورماه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان کرد: برنامه هفته دفاع مقدس در استان البرز از ۲۲ شهریور آغاز و تا امروز ادامه داشت.

به گزارش رمزگشانیوز  سردار اسلامی عنوان کرد: هفته اول برگزاری ویژه‌برنامه از ۲۲ تا ۲۷ شهریور ماه بود و هفته‌ی دوم از ۳۱ شهریور ماه هم‌زمان با سالروز آغاز جنگ تحمیلی، انجام می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان البرز، در تشریح برگزاری رژه نیروهای مسلح گفت: همه‌ساله در نخستین روز از هفته دفاع مقدس شاهد رژه نیروهای مسلح بودیم؛ اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این رژه برگزار نمی‌شود.

اسلامی از برگزاری مراسم تجلیل یک‌میلیون رزمنده پیشکسوت در تاریخ ۳۱ شهریور ماه با حضور مقام معظم رهبری در کشور خبر داد و تصریح کرد: هم‌زمان با این برنامه کشوری، در استان البرز نیز از ۱۷ هزار و ۷۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج و در مصلاهای نماز جمعه شهرستان‌ها تجلیل می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های  هفته دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: این مرکز فرهنگی در ۴.۱ هکتار در یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های کرج در سال ۹۶ کلنگ‌زنی شد.

وی بیان داشت: در حال حاضر فاز اول این باغ‌موزه آماده شده است و در دوم مهرماه هم‌زمان با برخی استان‌های کشور توسط رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح می‌شود. فازهای دیگر این باغ‌موزه شامل گالری و تالار ۸۰۰ نفری است، ۴۰ درصد از هزینه ساخت این باغ‌موزه توسط استانداری و ۶۰ درصد آن توسط شهرداری تأمین می‌شود.

سردار اسلامی اظهار کرد: افتتاح فاز نخست باغ‌موزه دفاع مقدس البرز هم‌زمان با رونمایی از ۱۰۰ عنوان کتاب با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز انجام می‌شود.

وی در پایان گفت: همچنین آماده‌سازی ۴۰ فیلم کوتاه با مضامین دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ۴۰ سالگی دفاع مقدس، اجرای نمایش در ۴۰ پارک استان، برگزاری ۴۰ شب خاطره و راه‌اندازی ۴۰ کتابخانه دفاع مقدس در کلانتری‌های استان و تجلیل از مدافعان سلامت از دیگر برنامه‌های این هفته در استان البرز است.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات