جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

 یادداشت میهمان؛

بازدیدهای میدانی گامی موثر در شناسایی و رفع موانع اجرایی پروژه‌ها

«مهدی حاجی قاسمی» رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج در یادداشتی به ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سال پایانی دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج اشاره کرده است.

به گزارش رمزگشانیوز «مهدی حاجی قاسمی» رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر کرج در یادداشتی به ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سال پایانی دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج اشاره کرده است که متن آن به شرح ذیل است:

توفیقی حاصل شد تا صبح دیروز (پنج شنبه ۲۷ شهریور) همراه با آقایان اکبر سلیم نژاد، حسین محمدی و عباس زارع از همکارانم در کمیسیون عمران، ترافیک و حمل و نقل شهری بازدیدی از چند پروژه نیمه تمام داشته باشیم و از پیشرفت فیزیکی، آخرین مراحل اجرایی و موانع پیش روی آنها مطلع شویم.

 شهردار کرج، معاون فنی و عمرانی وی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و تعدادی از مدیران زیرمجموعه و مشاورین و تیم رسانهای نیز حضور داشتند تا این بازدید میدانی برای تسریع در کارها گره‌گشایی لازم را داشته باشد.

تأکید کمیسیون عمران به شهردار محترم تمرکز بر به ثمر نشاندن کارهای در دست اقدام به جای تعریف پروژه‌های جدید است و امیدواریم با پیشبرد این راهبرد بتوانیم دستاوردهای قابل توجهی داشته باشیم.

محل احداث پروژه‌های پل شبنم، پیاد‌ راه رجایی شهر، تقاطع غیرهمسطح حصارک، بلوار شهید ناصربخت و‌ تعریض خیابان نهم شاهین ویلا از نقاطی بودند که در بازدید نظارتی روز گذشته مورد بررسی قرار گرفتند و البته بازدید از پارک اقوام، پارکینگ خانواده و چند پروژه دیگر نیز مد نظر بود که به هفتههای آتی موکول شدند.

 اعضای کمیسیون در خصوص هر یک از پروژه‌ها دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را به شهردار و معاون فنی و عمرانی وی منتقل کردند و بی‌شک تبادل این گفتگوهای فنی و کارشناسی در گره‌گشایی از مشکلات و سرعت‌بخشی به کارها موثر خواهد بود.
 
همچنین در حاشیه بازدید با تعدادی از شهروندان حاضر در محل نیز صحبت کردیم و در جریان دغدغه‌ها و مطالبات اهالی قرار گرفتیم که عمدتأ حول محور تأکید بر تسریع در اتمام پروژه‌ها بودند.

اخیرا اینجانب در چند محور مهم اعم از: ۱) ساماندهی حاشیه ترمینال شهیدکلانتری و توقف احداث پارک سوار مشارکتی در تقاطع حصارک با ذکر دلایل کارشناسی و توجیه فنی و مهندسی، ۲) تسریع در تملک معارضین دولتی پروژه کنارگذر مهرشهر و تسریع در احداث راه دسترسی فرودگاه پیام، ۳) تذکر به پیمانکار احداث پیاده راه رجایی شهر با هدف سرعت‌بخشی به پروژه و رفع نارضایتی ساکنین، ۴) تعیین تکلیف وضعیت تقاطع غیرهمسطح حصارک (که این مطالبه‌گری موجب شده تا پروژه تقریبا آماده افتتاح شود)، ۵) تکمیل فاز پایانی تقاطع میدان سپاه و احداث لاین کندرو و... تذکراتی را در جلسات صحن علنی و کمیسیون‌ها مطرح نموده‌ام که هدف از مطالبه‌گری و بیان کمبودها اولا عمل به وظایف نظارتی در جایگاه نمایندگی مردم و در ادامه جلوگیری از ایجاد کم تحرکی و کم کاری در شهرداری کرج است و چنانچه فضای جلسات صرفا آکنده از «قدردانی و تشکر» شود، بی‌شک هیچ تحرک و خلاقیتی در کارها مشاهده نخواهد شد و روز به روز بر نارضایتی‌ها و کاهش اعتماد به مدیریت شهری افزوده می‌شود.

کمیسیون عمران در نظر دارد با هدف عمل به وعده‌ها، ارتقای عمران و آبادانی شهر، محرومیت‌زدایی و بهبود زیست شهری، بازدیدهای میدانی از سطح شهر و رصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها را به طور جد در دستور کار قرار دهد و مانع از هرگونه توقف و کندی بدون توجیه در مسیر بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شود؛ همانطور که استحضار دارید اکنون در آغازین روز هر هفته (شنبه ها) پروژه‌ای به ارزش میلیاردها تومان افتتاح می‌شود که با در نظر گرفتن تورم و گرانی موجود و افزایش کم سابقه هزینه‌ها، حرکتی ارزشمند در خدمات‌رسانی جهادی به شهروندان محسوب می‌شود و بی شک تا پایان دوره کنونی (شهریور ۱۴۰۰)، شاهد اقداماتی متفاوت، کلان و زیرساختی خواهیم بود که تا سالیان متمادی از آنها به عنوان یادگاری‌های ارزشمند دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرج از آنها یاد خواهد شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات