پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

با سهام عدالت بدون ضامن وام بگیرید

مدیرعامل شرکت تعاونی سهام عدالت البرز اعلام کرد: مردم با ضمانت گذاشتن ۶۹ درصد از سهام عدالت و بدون نیاز به ضامن از بانک‌هایی که شماره شبا آن را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده‌اند، می توانند وام دریافت ‌کنند.

به گزارش رمزگشانیوز «اکبر حیدری» روز یکشنبه ۲۳ شهریور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سهام عدالت تابعی از بورس است، اظهار کرد: با توجه به نوسانات موجود در بازار سرمایه قیمت اسمی سهام عدالت۵۰۰ هزار تومانی حدودا شانزده میلیون تومان شده ولی با اقداماتی که اخیرا صورت گرفته انتظار افزایش قیمت را داریم.

وی در خصوص طرح ساماندهی کسانی که از ثبت نام سهام عدالت جا مانده‌اند، افزود: تصمیماتی در خصوص شش دهک پایین جامعه که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند، اتخاذ شده و با نظر نمایندگان طرحی که به واسطه آن این افراد می‌توانند از سهام عدالت برخوردار شوند در کمیسیون اقتصادی مجلس آماده و به هیئت رئیسه مجلس ارسال شده است.

این مسئول با بیان اینکه انتظار می‌رود این طرح به زودی در دستور کار مجلس قرار بگیرد، گفت: در مورد نحوه شناسایی و ثبت نام در زمان مناسب اطلاع رسانی خواهد شد.

حیدری همچین در خصوص اخذ وام بانکی با پشتوانه سهام عدالت گفت: شورای عالی بورس برای آنکه مردم را ترغیب به حفظ این دارایی‌های ارزشمند بکند طرحی برای وثیقه گذاری سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری از بانک‌ها مصوب کرده است.

حیدری ادامه داد: طبق این طرح مردم می‌توانند با ضمانت گذاشتن ۶۹ درصد از سهام عدالت و بدون نیاز به ضامن از بانک‌هایی که شماره شبا آن را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند، دریافت کنند.

وی تاکید کرد: این وام‌ها سه ساله و با سود ۱۸ درصد خواهد بود و ضوابط آن از طریق بانک‌ها اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن تمام فرآیندها در سامانه سهام عدالت گفت: اسناد فیزیکی و مدارک ملاک نیستند و تمام سازوکار کاملا الکترونیکی شده است و کسانی که برگه ای گم کرده اند نیاز نیست به جایی مراجعه و پیگیری کنند چون همه چیز در سامانه ثبت شده است.

حیدری در پایان با تاکید عدم فروش سهام عدالت گفت: تاکید می‌کنم مردم سهام عدالت را به فروش نرسانند اما اگر به هر دلیلی قصد بر فروش داشتند این فرایند را از طریق کارگزاری‌ها انجام دهند چون اکثر کسانی که از واریز نشدن مبلغ سهام خود گله می‌کنند از بانک‌ها اقدام به فروش آن کرده و به مشکل خورده‌اند.

انتهای پیام
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات