جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

 انتقاد امام‌جمعه کرج از انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در برابر توهین به پیامبر اعظم(ص)

مجامع بین‌المللی اسلامی را راهبری و هدایت کنید

امام‌ جمعه کرج گفت: هر وقت استکبار قصد دارد خیانتی نسبت به ملت‌ها به‌خصوص مسلمین انجام بدهد و یا مسلمانان حرکتی انقلابی و معنادار انجام داده‌اند و قصد تخریب آن حرکت را دارند، شروع می‌کنند به انجام عملیات ایذائی و منحرف کردن اذهان مردم.

به گزارش رمزگشانیوز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج، متن بیست و هشتمین خطبه مکتوب جمعه نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

اَلحَمدُالله رَبِّ‌العالَمینَ وَالصَّلاهُ وَالسَّلامُ عَلی رَسُولُ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ الطّاهِرین.

صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ.


بیست‌ونه هفته شد که نماز جمعه اقامه نمی‌شود. و به‌ناچار مطالب خود را به‌صورت مکتوب به عرض شما خوبان می‌رسانم. خدای تعالی را به‌حق اولیائش قسم می‌دهیم هر چه زودتر شرّ این ویروس را از سر ملت ما مرتفع بگرداند.

اللَّهُمَّ اکْشِفْ هَذِهِ الْغُمَّهَ عَنْ هَذِهِ الأُْمَّهِ بِحُضُورِهِ الحجه وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ.

پرتویى از سیره امام سجاد/ تلاش امویان تلاش برای تفرقه در امت اسلامی

بنا به روایتی ۲۴ شهریور مصادف با ۲۵ محرم‌الحرام سالگشت شهادت قُدوه الزاهدین، سیدالمتقین، زین الصالحین، زین العابدین علی بن الحسین امام سجاد علیه‌السلام است. هرکدام از این القاب و ده‌ها لقب دیگر اشاره به کمالی از کمالات وجودی و درجات معنوی و الهی حضرت دارد و جالب است که بدانید قسمت زیادی از این القاب را غیر شیعیان به امام علیه‌السلام داده‌اند.

دوره امامت حضرت بسیار دوره سختی بود که پرداختن به زوایای مختلف آن‌وقت زیادی لازم دارد. امام سجاد در سال‌های شروع امامتشان با التهابات فراوان و گوناگون در جهان اسلام روبرو بودند. مثلاً سه اتفاق مهم (واقعه حرّه، نهضت توابین و قیام مختار) و اختلافات شدیدی که امویان بعد از مرگ یزید بن معاویه بر سر خلافت پیدا کردند همه در همین دوره اتفاق افتاد.

امویان تلاش داشتند بین امت اسلامی تفرقه بیاندازند لذا بابیان و ترویج فرهنگ تعصب نژادی که مربوط به دوران جاهلیت بود بین عرب و عجم فرق می‌گذاشتند و اعراب را در مسائل مختلف بدون شایستگی مقدم می‌داشتند و اصول دین و شریعت را از بین می‌بردند. سیاست دیگرشان این بود که سعی می‌کردند شیعیان را در فقر اقتصادی قرار دهند.

قطعاً امام سجاد علیه‌السلام مثل هر انسان مسلمان آزاده‌ای وظیفه خود می‌دید به مبارزه با فساد برخیزد و برای رفع معضلات اجتماعی، فقر و امثال این‌ها اقدام کند. البته شرایط حاکم را هم در نظر بگیرد. به همین جهت حضرت در کمال اختفاء، رسیدگی و نظارت دقیقی بر مسائل مالی شیعیان داشتند به‌خصوص خانواده‌های شهدا و کسانی که درراه مبارزه با ظالمان آسیب‌دیده بودند. و در این مسئله آن‌چنان رعایت احتیاط و دقت را می‌کردند که قبل از شهادت نه نزدیکان امام مطلع شدند و نه فقرا دانستند آن‌کسی که به آنان خدمت می‌کرد امام سجاد علیه‌السلام بوده است.

آن‌قدر فضای مکه و مدینه را برعلیه شیعیان مسموم کرده بودند که نمی‌شد معارف شیعی را در آنجا گسترش داد حضرت مى‌فرمود: دوستداران واقعى ما در مکه و مدینه به بیست نفر هم نمى‏رسد. و در عراق افراد علاقه‌مند بیشتر بودند. مرحوم شیخ الطائفه، تعداد اصحاب و تربیت‌شدگان امام سجاد علیه‌السلام را یک‌صد و هفتادوسه نفر دانسته است. البته گاهی این دوستی‌ها از حد متعارف خارج می‌شد و انحرافی را در عقیده و روش زندگی به وجود می‌آورد مثل غُلُوّ که البته غُلات با اعتراض حضرت هم مواجه بودند. طبق نقل‌های تاریخی این انحراف در بین شیعیان عراق بیشتر بود تا جایی که امام را وادار ‏به موضع‌گیری و عدم‌حمایت از آنان کرد.

امام سجّاد علیه السّلام خطاب به گروهى از اهل عراق فرمودند: أحبّونا حبّ الإسلام فما زال حبّکم لنا حتّى صار شینا علینا. ما را بر اساس محبت به اسلام دوست بدارید زیرا نحوه محبت شما به ما باعث شد به ما عیب بگیرند. و با همین توجهات مبانی اعتقادی اصیل را در مقابله با انحرافات حفظ کردند.

ریشه یکی از انحرافات شیعه از زمان مختار شروع شد که رفت و از محمد بن حنفیه (بااینکه محمد بن حنفیه امامت امام سجاد را پذیرفته بود) برای خودش تأییدیه گرفت. و در بین شیعیان عراق شایع شد که محمد بن حنفیه امام است و بعدها فرقه کیسانیه هم به او منتسب شد.

موارد دیگری که حضرت راجع به انحرافی بودن غلو تذکر داده‌اند این است که فرمودند: یهود و نصارا، عُزیر و عیسى را آن‌قدر دوست داشتند تا مطالب آن‌چنانی درباره آنان گفتند (آنان را فرزند خدا دانستند)، همان‌طور که بعض از شیعیان ما، تا آن اندازه در دوستى ما افراط مى‏کنند که نظیر سخنان یهود و نصارا که درباره عزیر و عیسى زدند را درباره ما می‏گویند. اینان نه از ما هستند و نه ما از آن‌ها هستیم.

یکی از آثار ماندگار امام سجاد علیه‌السلام زیارت امین‌الله است که حضرت هنگام زیارت امیرالمؤمنین علیه‌السلام خوانده‌اند و از معتبرترین زیارت‌هاست و در کنار مضجع شریف همه ائمه علیهم‌السلام می‌شود خواند.

به‌هرتقدیر آن وجود مقدس و نورانی را نتوانستند تحمل کنند و در سال ۹۵ در سن ۵۷ یا ۵۹ سالگى به تحریک هشام بن عبدالملک برادر ولید به‌وسیله زهر به شهادت رساندند. خدای تعالی همه ما را از شیعیان حضرت قرار دهد ان‌شاءالله.

انتقاد امام‌جمعه کرج از انفعال دستگاه دیپلماسی کشور در برابر توهین به پیامبر اعظم (ص) / مجامع بین‌المللی اسلامی را راهبری و هدایت کنید

مطلب دیگر اینکه هر وقت استکبار قصد دارد خیانتی نسبت به ملت‌ها به‌خصوص مسلمین انجام بدهد و یا مسلمانان حرکتی انقلابی و معنادار انجام داده‌اند و قصد تخریب آن حرکت را دارند، شروع می‌کنند به انجام عملیات ایذائی و منحرف کردن اذهان مردم.

روزهایی که دولت‌های ضعیف و دست‌نشانده برای رژیم پلید صهیونیستی خوش‌رقصی می‌کنند و خائنانه در مسیر ننگین به رسمیت شمردن جنایت جنایتکاران و معامله قرن قدم برمی‌دارند و از طرف دیگر موفقیت‌های جبهه مقاومت اسلامی و پیروزی‌های معنادار یمنی‌ها و دیدار سید مقاومت با سران گروه‌های فلسطینی و اجلاسی که فلسطینی‌ها برگزار کردند که می‌تواند منشأ تحولات در منطقه باشد. نشریه فرانسوی اقدام به حرکت خبیثانه اهانت به ساحت قدسی رسول خدا کرد که شاید اذهان را از موفقیت‌ها منحرف کند. اما هوشیاری ملت‌ها تا امروز نقشه‌های دشمنان اسلام را بر آب کرده است.

ولی تأسف همچنان باقی است همان‌طور که هفته گذشته راجع به قرآن سوزی که دریکی از شهرهای سوئد انجام‌شده بود و چون مردم درگیر عزای امام حسین علیه‌السلام بودند متوجه نشدند و اعتراض محکمی صورت نگرفته بود عرض کردم که چرا دولت‌های اسلامی خود را به خواب‌زده‌اند؟ و چرا سازمان‌های بین‌المللی اسلامی صدایی ندارند؟ و متأسفانه دستگاه دیپلماسی کشور هم باقدرت برخورد نکرد. که چند روز بعد نشریه فرانسوی کار پنج سال قبل خودش را در اهانت به رسول خدا صلی‌الله علیه و آله تکرار کرد و رئیس‌جمهور فرانسه هم تائید کرد.

سؤال بنده این است؛ چرا واکنشی که در دنیا جریان‌سازی کند از وزارت خارجه صادر نمی‌شود؟ اتفاق به این مهمی افتاده بعد سخنگوی محترم فرموده‌اند: هرگونه اهانت و بی‌احترامی به پیامبر مکرم اسلام و سایر پیامبران الهی به‌هیچ‌وجه قابل‌قبول نیست. این عبارت شده همه اعتراض وزارت خارجه کشور اسلامی انقلابی!! پس می‌خواستید قابل‌قبول باشد؟!! آیا با گفتن این عبارت وظیفه خودتان را راجع به دفاع از اسلام و قرآن و پیامبر اعظم انجام داده‌اید؟ به نظر می‌رسد خیلی مناسب باشد به‌جای این‌همه انفعال، کاری ماندگار و عزت‌آفرین انجام دهید. مجامع بین‌المللی اسلامی را راهبری و هدایت کنید تا اقدام به یک اعتراض جهانی برای جمع‌کردن بساط بی‌احترامی به ادیان ابراهیمی به‌خصوص اسلام عملیاتی شود. علمای جهان اسلام باید متحد و هم‌صدا فریاد بزنند و در قالب آزادی بیان که آنان مدعی هستند احقاق حق کنند.

باز جای شکر دارد که مجلس محترم سفیر فرانسه را خواست و اعلام انزجار و ناراحتی کرد. اما به نظر می‌رسد این کافی نباشد. این مسئله مثل قضیه برجام و امثال آن فقط اقتصادی نیست، حیثیتی است باید غیرت دینی آقایان قوی‌تر عمل کند. می‌خواهند از مسلمین راجع به مقدساتشان حساسیت‌زدائی بکنند باید با جدیت بیشتری مسئله را دنبال کرد.

امامین انقلاب مکرر در بیاناتشان تأکید کردند که صهیونیست‌ها و آمریکائی‌ها با اصل اسلام و مکتب اهل‌بیت مخالفت و معارضه دارند و در عمل هم مکرراً خباثت خود را نشان داده‌اند، پس باید در مقابله با آنان قوی‌تر عمل کرد.

در همین روزها یعنی ۲۷ شهریور در سال ۱۹۷۲ میلادی صهیونیست‌ها فلسطینیان ساکن اردوگاه‌های صبرا و شتیلا را قتل‌عام کردند و جنایت بزرگی را به نام خودشان ثبت کردند ده سال بعد در همان تاریخ ۲۷ شهریور ۱۹۸۲ مذاکرات صلح بین مصر و رژیم صهیونیستی برقرار شد به نام کمپ دیوید و از آن تاریخ تا امروز بیشتر سران کشورهای اسلامی در مقابل این جرثومه فساد و تباهی منفعل و واداده عمل کرده‌اند و اخیراً هم که عملکرد امارات را دیدید و ظاهراً عربستان هم اجازه پرواز به هواپیماهای اسرائیل و عبور از سرزمینش را داده است.

اگرچه امروز عربستان توسط یمنی‌های عزیز مستأصل شده و حیثیت خود را ازدست‌داده. حملات و عملیات نظامی یمنی‌ها که در عمق کشور عربستان سعودی، انجام می‌شود، حامل پیام‌های مهمی است. اعلام می‌کند تکنولوژی و تسلیحات مدرن و فوق مدرن نظامی که سعودی‌ها از کشورهای غربی به قیمت گزاف تهیه‌کرده‌اند در مقابل موشک‌های یمن شکست‌خورده هستند و امروز دست برتر و قدرت نظامی ارتش یمن نه‌فقط برای عربستان بلکه برای هم‌پیمانان و حامیان عربستان هم تهدید جدی است و از خشم یمنی‌ها در امان نیستند. به امید خدا به‌زودی پیروزی جبهه مقاومت در سراسر عالم را شاهد خواهیم بود.

شعر و ادبیات فارسی غریب شده است / اولیاء مدارس توجه بیشتری داشته باشند

۲۷ شهریور به مناسبت درگذشت مرحوم شهریار در سال ۱۳۶۷ به‌روز شعر و ادب فارسی نام‌گذاری شده است. یاد این بزرگوار را که در دوران انقلاب و دفاع مقدس اشعار زیبایی سرود و در نقش هنرمند دغدغه مند و آشنا به مسائل روز و همراه مردم خوش درخشید را گرامی می‌داریم.

مقداری شعر و ادبیات فارسی غریب شده، افرادی که شعر حفظ باشند و با ادبیات کهن انس داشته باشند کم شده‌اند. گلستان و بوستان و حافظ و امثال این‌ها کم‌رنگ شده‌اند. نباید از پندها و نصایح بزرگان دین که در قالب نثر و نظم، تذکر می‌دهند و افراد را تربیت می‌کنند غافل بود. لازم است اولیاء مدارس به این مهم توجه بیشتری داشته باشند.

باید آمادگی دفاعی خود را تقویت کنیم

باید تشکر کنیم از نیروهای نظامی کشورمان که مقتدرانه و با هوشیاری کامل در طول شبانه‌روز از تمامیت ارضی و مرزهای ایران اسلامی دفاع و حراست می‌کنند. رزمایش ذوالفقار ۹۹ که توسط ارتش در جنوب کشور در حال انجام است و سلاح‌های پیشرفته خود را آزمایش می‌کنند مثل موشک قادر که موشک ساحل به دریاست با برد بیش از ۲۰۰ کیلومتر. و زیردریائی بومی فاتح و پهپاد سیمرغ که وارد فاز عملیاتی شدند.

پیام این رزمایش اعلام اقتدار و صلابت نظامی ایران در جهت حفظ و حراست و امنیت در منطقه است. باید در منطقه آمادگی دفاعی خود را تقویت کنیم. وقتی رئیس‌جمهور آمریکا بااین‌همه جنایت و خسارتی که در همین مدت کوتاه ریاستش زده را برای جایزه صلح نوبل کاندیدا می‌کنند و همین روزها از اروپا هم دعوت کرده که برای اعمال تحریم به او کمک کنند باید خود را کاملاً قوی کنیم.

و در همین روزها نیروی زمینی سپاه توانست با انجام عملیات گسترده، با استفاده از پهپادها و موشک‌های هوشمند خودساخته، تعداد زیادی مقرِ گروهک‌های تروریستی را در منطقه مرزی شمال غرب کشور منهدم و افراد مهمی از ضدانقلاب را به هلاکت برساند و مقادیر فراوانی سلاح و ادوات کشف و ضبط کند. خدای تعالی به عزیزانمان در نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش توان و قدرت مضاعف عنایت فرماید.

توصیه‌های امام‌جمعه کرج به نماینده منتخب مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس

امروز انتخابات در مناطق کرج و فردیس و آسارا و اشتهارد در حال انجام است و مردم با حفظ بهداشت و رعایت دستورالعمل‌ها شرکت می‌کنند. آنچه مهم است این است که به‌زودی نتیجه اعلام می‌شود و نفر سوم استان هم به مجلس می‌رود و بنده در همین‌جا که دیگر به صدور بیانیه‌ی جدید احتیاج نباشد، ضمن تبریک به بزرگواری که انتخاب می‌شود عرض می‌کنم؛ امیدوارم که بتوانید در طول دوران نمایندگی خدا را ناظر بر اعمالتان دیده در مسیر دین حرکت کرده از ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب پاسداری کنید و در وضع قوانین و نظارت بر اجرای آن کوشا باشید. خدمت گذاری به مردم و تلاش برای رفع گرفتاری و مشکلات آنان را برای خود افتخار بدانید و با شفافیت کامل برعلیه تجمل‌گرائی و اشرافی گری اقدام داشته، ضد استکبار و دشمن صهیونیست‌ها باشید. اطاعت از ولی امر مسلمین را روش خود قرار بدهید و بدانید سعادت دنیا و آخرت شما درگرو نیت شماست.

به علت شیوع ویروس کرونا و توصیه‌های اکید مسئولان و متخصصان امور بهداشتی و درمانی مبنی بر پرهیز از برگزاری تجمعات باهدف جلوگیری از گسترش بیماری که منجر به توقف موقت برگزاری مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه شده است، آیت‌الله حسینی همدانی در قالب بیست و هشتمین خطبه مکتوب جمعه توصیه‌ها و تذکراتی را بیان فرمودند.

انتهای پیام/ 
 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات