جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افتتاح 12 طرح تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی پیام

روز پنجشنبه، همزمان با سراسر کشور ۱۲ طرح تولیدی و صنعتی با پیام رییس جمهور اسلامی ایران به صورت ویدئو کنفرانس در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین‌المللی پیام استان البرز راه‌اندازی شد.

به گزارش رمزگشانیوز واحدهای تولیدی و صنعتی منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز با سرمایه‌گذاری بیش از هفت هزار میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۲۲ نفر راه‌اندازی شده است.

 از شاخص‌ترین واحدهایی که توسط رییس جمهوری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام  به بهره برداری رسید، شرکت صنایع ماشین‌های اداری و لوازم خانگی با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۳۷۰ نفر است که تا پایان امسال میزان اشتغالزایی این شرکت به ۸۰۰ نفر خواهد رسید.

 ایجاد مرکز داده و آزمایشگاه تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال، تولید تجهیزات اندازه‌گیری الکترونیکی، مونتاژ دوربین‌های مداربسته و سیستم‌های هوشمند اماکن و خودرو و مونتاژ توربو شارژهای موتورهای بنزینی و دیزلی از دیگر پروژه‌هایی است که به بهره‌برداری رسید.

 همچنین شرکت‌های تولید لوازم یک بار مصرف پلاستیکی و مواد ضدعفونی و بهداشتی و آرایشی و مونتاژ دستگاه‌های تهویه و هواساز وارد چرخه تولید شدند.

شکل‌گیری فرودگاه بین‌المللی پیام وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات اواخر دهه ۶۰ در جنوب غربی کرج ظرفیتی را به وجود آورد که دهه‌های بعد شاهد گام‌های موثری برای تجارت هوایی و رونق اقتصادی در نزدیکی پایتخت باشیم.

ساختار شکلی و موقعیت جغرافیایی فرودگاه پیام فرصتی شد تا تاسیس منطقه ویژه اقتصادی از دهه ۸۰ در آن آغاز شود  و سپس در دهه ۹۰ با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه و بسترسازی برای فعالیت شهرک آی تی اقدام تکمیلی و روزآمد به عمل آید.

منطقه ویژه اقتصادی پیام  با وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار در حوزه صنعت و بازرگانی در مجاورت پایتخت دارای فرودگاه اختصاصی با ظرفیت هوانوردی، آموزشی، مسافری و کارگو است.

استقرار ۷۰ شرکت تولیدی فعال از مزیت‌های  منطقه ویژه اقتصادی پیام در استان البرز است.

مستقر بودن کارخانه ها و خدمات خاص از جمله تولید کیسه‌های خون، مرکز پت اسکن، فارم‌های تولید رمز در منطقه از جمله مزایایی است که پیام را منحصر به فرد کرده است.


انتهای پیام/
گالری عکس
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات