پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

رفع بلاتکلیفی زندانیان با تشکیل گروه سفیران صلح و سازش

مدیر کل زندان‌های استان البرز از تشکیل گروه «سفیران صلح و سازش» جهت رفع بلاتکلیفی زندانیان بدون صلح و سازش با طرف دعوی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز «اسماعیل جمیاری» به منظور تعیین تکلیف زندانیانی که سالها هست به خاطر داشتن شاکی خصوصی و پیچیدگی در این پرونده‌ها بلاتکلیف هستند، از تشکیل گروه سفیران صلح و سازش جهت رفع این مشکل در آینده نزدیک خبر داد.

جمیاری در خصوص تشکیل این گروه گفت: در راستای طرح تحول دستگاه قضایی، تشکیل گروه سفیران صلح متشکل از ائمه جماعات، ریش سفیدان محلات و خانواده‌ها، معتمدین، مددکاران زندان‌ها و... می‌تواند راهگشای بسیار تأثیرگذاری در صلح و سازش بین اصحاب دعوا باشد.

مدیر کل زندان‌های استان البرز با اشاره به دستور قرآن مبنی بر ایجاد صلح بین افراد گفت: خداوند متعال در آیات متعددی از برقراری صلح بر جامعه تأکید کرده است که از نمونه آنها می‌توان به آیات نهم و دهم سوره مبارکه حجرات اشاره کرد.

وی افزود: از این آیات چند فرع فقهی استفاده شده است که یکی از آنها وجوب کفایی اصلاح ذات‌البین است.

مدیر کل زندان‌های استان البرز افزود: پرونده‌های زیادی را می‌توان با استفاده از این ظرفیت، مختومه نمود و ما از معتمدین، روحانیون، اصناف و ... دعوت می‌کنیم تا در این امر خداپسندانه یاور و همراه ما باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر آسیب‌های عدم صلح و سازش طرفین دعوی را بر طرف نماییم.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات