سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

وزیر آموزش و پرورش:

حضور دانش‌آموزان در مدارس الزامی نیست

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد با توجه به بررسی‌ها، تصمیم بر این شد که برای حضور دانش‌آموزان در مدارس الزام نباشد و دانش‌آموزان حق انتخاب دارند.

به گزارش رمزگشانیوز از خبرگزاری صدا وسیما؛ وزیر آموزش و پرورش درباره تازه‌ترین تصمیمات در خصوص نحوه تعامل دانش‌آموزان با معلمان، با تاکید بر اینکه همچنان نظر و توصیه ما آموزش حضوری است، افزود: با این حال، هیچ یک از مدارس دولتی و غیر دولتی حق ندارند که دانش آموزان را ملزم به حضور در مدارس کنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: ما موظف هستیم خدمات آموزشی را به همه دانش‌آموزان ارائه کنیم و تدابیر لازم اندیشیده شده است و امکان آموزش حضوری، آموزش تلویزیونی و آموزش از طریق سامانه شاد را فراهم کرده‌ایم.

 «محسن حاجی میرزایی» تاکید کرد: از نظر ما اولویت با آموزش حضوری است، چون در مدرسه تقویت آموزش ذهنی و روانی دانش آموزان را داریم و آموزش شکل بهتری می‌گیرد. دانش آموزان باید یکی از دو روش حضوری یا مجازی را انتخاب و به مدرسه اعلام کنند.

وزیر آموزش وپرورش گفت: در شیوه‌نامه وزارت بهداشت نیز آمده است که دانش آموزانی که در مدارس حضور می یابند، ساعات کوتاهی در مدرسه خواهند بود و بنابراین باید بخشی از آموزش‌های آن ها نیز به صورت غیرحضوری انجام شود.

گزارشی از ابتلای دانش آموزان به کرونا نداشتیم

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: گزارشی از ابتلای دانش آموزان به ویروس کرونا درچند روز گذشته درمدارس نداشته‌ایم ولی ما به نگرانی خانواده ها احترام می‌گذاریم و آنها مختار هستند آموزش حضوری و یا غیر حضوری را انتخاب کنند.

حاجی میرزایی یادآور شد: آمارهای تدریجی ما هم نشان می‌دهد تا چند روز گذشته بیش از 50 درصد دانش آموزان آموزش حضوری را انتخاب کردند و بقیه دانش آموزان آموزش مجاری و تلویزیونی را ترجیح دادند.

در دسترس بودن همه خدمات شاد از دو روز آینده

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه خدمات شبکه آموزش دانش آموزی تا دو روز آینده در دسترس همگان خواهد بود.

 «محسن حاجی میرزایی» افزود: به‌روز رسانی نسخه جدید شبکه دانش آموزی از روز جمعه آغاز شد و ما نیازمند حداکثر 72 ساعت زمان هستیم که اطلاعات لازم به شبکه جدید شاد ( شاد2 ) منتقل شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ممکن است در اتصال به شبکه در برخی مدارس همچنان مشکلاتی وجود داشته باشد که این مشکلات به زودی برطرف خواهد شد. محتوای آموزشی روی شاد بارگذاری شده و امکان برگزاری کلاس های زنده نیز وجود دارد. ما دیروز گزارشی داشتیم که حدود 500 هزار ارتباط زنده در شبکه شاد برقرار شده است.

وی تاکید کرد: با دستور رئیس جمهور استفاده از شاد رایگان است و معلمان و دانش آموزان می‌توانند بدون دغدغه آموزش مدرسه را در این شبکه دنبال کنند.

حاجی میرزایی گفت: در تماسی که باوزیر ارتباطات داشتم، گفتند که معلمان و دانش آموزان با استفاده از هر اپراتوری می‌توانند از اینترنت رایگان شاد استفاده کنند.

انتهای یپام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات