پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

با رعایت سه اصل «کیفیت گرایی»، «ماموریت گرایی» و «قانونمندی»؛

«هر دانشجو یک کارآفرین» در دانشگاه علمی کاربردی تحقق می‌یابد

هفتاد و سومین شورای هم‌اندیشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز با مراکز تحت نظارت صبح شنبه - 15 شهریورماه - همزمان با آغاز سال تحصیلی و در آستانه پذیرش دانشجو برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز،  این نشست با حضور دکتر «مهدخت بروجردی علوی» - معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، دکتر «پیمان دانش کار آراسته» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز و معاونین وی در سالن همایش میلاد کرج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا شد.

دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز مانند سراسر دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سال تحصیلی 1400-1399 را در شرایطی آغاز می‌کند که اغلب استان‌های کشور در وضعیت قرمز و برخی از جمله استان البرز در وضعیت زرد به سر می برند.
 
از آنجایی که دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارت محور و از سلسله دانشگاه‌های نسل سوم کشور است، به برخی تمهیدات برای آموزش‌های عملی در شرایط شیوع کرونا نیازمند است که در این نشست به بیان اهم آنها پرداخته شد.

 در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص تبلیغات برای جذب دانشجو در سال تحصیلی جدید، به سؤالات اصحاب رسانه پاسخ داده شد و از مدرسان نمونه دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز با اهدا لوح و هدیه تقدیر شد. سپس جلسه وارد هم‌اندیشی مسئولان مراکز آموزشی و تبادل نظر موضوعات و چالش‌های پیش رو شد.

دکتر «مهدخت بروجردی» در ابتدای این نشست ضمن منحصر به فرد نامیدن این دانشگاه در کشور بیان داشت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی متکی به خود است و در مباحث مالی به هیچ عنوان به منابع مالی دولت تکیه ندارد در حالی که حتی دانشگاه‌های فنی حرفه‌ای از این حیث به دولت متکی هستند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مهم‌ترین رسالت این دانشگاه را مهارت محور بودن آن خواند و گفت: رسالتی که مدتها در کشور نادیده گرفته شده بود و دانشگاه‌ها صرفا به آموزش نظری بسنده کرده بودند را این دانشگاه متقبل شد و با صلابت شعار «هر دانشجو یک کارآفرین» را سر داد. امید است با تحقق این شعار دانشجویانی به جامعه تحویل دهیم که دستشان در جیب دولت نباشد.

بروجردی 3 محور کیفیت گرایی، ماموریت گرایی و قانونمندی را از مهمترین اهداف این دانشگاه عنوان کرد و به تبیین هر یک پرداخت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مهمترین الزام در تأسیس هر مرکز دانشگاهی را داشتن محیط کاری مناسب عنوان کرد و افزود: با این هدف که مراکز دانشگاهی از هدف اصلی خود که مهارت‌آموزی است دور نشوند، سعی در پالایش و حذف و اضافه رشته‌هایی شد که به هر دلیل فرصت مهارت‌آموزی در محیط کارگاهی برایشان مقدور نیست.

وی همچنین از ساماندهی مدرسان در راستای قانونمندی که یکی از مهمترین اهداف این دانشگاه است خبر داد و گفت: طی سه دوره فراخوان کشوری که چهارمین فراخوان نیز تا آخر شهریور ماه انجام خواهد شد، کلیه پرونده کاری مدرسان بازنگری شد و با ساماندهی که از طریق گزینش عمومی و عملی صورت گرفت کد درسی به مدرسانی تعلق گرفت که این مراحل را طی کرده‌اند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور همچنین به سطح‌بندی مراکز در 4 رده اشاره و اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال همان 14 مرکزی که در سطح 4 قرار دارند نیز با مشاوره مناسب به سطوح بالاتر ارتقاء یابند به نحوی که در دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور مرکزی در سطح 4 نداشته باشیم.

تا پایان شهریور فرصت ثبت‌نام تمدید شد
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی البرز نیز ضمن لزوم بهره‌گیری از فرصت پیش آمده در شیوع کرونا و تبدیل تهدید به فرصت اظهار داشت: از آنجایی که تا پایان شهریورماه فرصت ثبت‌نام تمدید شده است، امید است همکاران با تبلیغات مناسب در فضای مجازی به معرفی پتانسیل مراکز آموزش پرداخته و ضربه‌ای که کرونا به پیکر آموزش عالی زد که به یقین بیشترین ضربه بود را جبران کنند.

دکتر «پیمان دانش کار آراسته» با بیان اینکه متأسفانه پاندمی کرونا بر تمام جنبه‎های زندگی ما سایه افکنده و ما باید زندگی مسالمت‌آمیز در کنار آن را یاد بگیریم، اظهار داشت: همانطور که نمی‌توان زندگی را به بهانه کرونا محدود کرد و دست از تلاش برداشت، آموزش را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

وی افزود: تلاش ما این است که کلیه دروس نظری و درس‌های  نظریِ واحدهای عملی- نظری به صورت مجازی برگزار شود و آن بخش از دروس مهارتی که عملا امکان آموزش آنها از طریق مجازی وجود ندارد با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی در سکانس‌های کوتاه‌مدت و با تعداد کم برگزار شود.  

همدلی خانواده بزرگ دانشگاه علمی کاربردی در کوران رقابت جذب دانشجو

رئیس امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز نیز در هفتاد سومین شورای هم‌اندیشی این دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات صورت گرفته در بخش روابط عمومی و تبلیغات این دانشگاه اظهار داشت: طی قرارداد منعقده با صدا و سیمای مرکز استان البرز بستر تبلیغات مراکز آموزشی با منطقی‌ترین هزینه فراهم شد که بیشترین حجم این تبلیغات به تولیدات رادیویی اختصاص یافت.

«مجتبی صفری» با تاکید بر لزوم استفاده از تبلیغات بصری در فضای شهر از تخفیف ویژه فرهنگی سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج خبر داد و گفت: با بهره‌گیری از تعرفه فرهنگی دانشگاه در سازه‌های شهری، تبلیغات میدانی گسترده‌ای برای جذب دانشجو در سطح شهر انجام شد.

وی در ادامه ضمن اشاره به برقراری «صدای مشاور» گفت: برای اولین بار خدمات مشاوره تحصیلی به صورت تلفنی و شبانه‌روزی با کارشناسی دقیق برای کلیه متقاضیان البرز فعال شد و متقاضیان با شماره‌گیری یک شماره در سراسر البرز ضمن طرح سوالات خود از خدمات مشاوره بهره‌مند شدند.

وی افزود: همچنین ویژه‌نامه‌ مکتوبی با حمایت شورای روابط عمومی استان در 5 هزار نسخه منتشر و بین دستگاه‌های اجرایی استان و مخاطبین هدف توزیع شد.

صفری ضمن تشکر از همکاری مخابرات استان البرز در ارائه بسته پیامک تبلیغاتی بر اساس هر پیامک یک کد پستی در محدوده‌های مختلف شهری اظهار داشت: این پیامک‌ها که بیش از ۲۰ هزار پیامک کوتاه بود به‌گونه‌ای به مخاطبین به‌ویژه اصناف بر حسب رشته‌های موجود ارسال شد که هر کد پستی فقط یک پیامک دریافت می‌کرد.

«مجتبی صفری» ادامه داد: یکی دیگر از کارهای انجام شده در بخش تبلیغات ساخت دو تیزر متفاوت مخصوص موبایل برای نرم افزار واتساپ و فضای مجازی بود که تمامی همکاران خانواده بزرگ دانشگاه جامع علمی کاربردی موظف به مشارکت در توزیع و انتشار آن در فضای مجازی بودند.

وی همچنین از طراحی پوستر جذب دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان نماد همدلی و همراهی مراکز آموزشی با ستاد استانیِ دانشگاه خبر داد و تاکید کرد: در این پوسترِ واحد تمامی مراکز دارای دوره آموزشی در یک نما تجمیع و همزمان اطلاع‌رسانی شد.

رئیس امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان البرز در پایان ضمن تشکر از همکاران در ستاد مرکزی و مراکز آموزشی که در کوران رقابت جذب دانشجو در شرایط کرونایی تلاش کردند تا با اتحاد و همدلی از تمامی ابزارهای موجود در اطلاع‌رسانی جهت آشنایی بیشتر جامعه با مراکز مختلف آموزشی دانشگاه بهره کافی برده شود، ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریورماه که هنوز امکان ثبت‌نام برای دانشجویان وجود دارد، مسئولان روابط عمومی، رؤسای مراکز و همکاران این دانشگاه  از این امتیازات برای تبلیغات هر چه بهتر و هدفمندتر استفاده کنند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات