شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرمت گنبد «امامزاده عبدالقهار» آغاز شد

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز مرمت و بازسازی گنبد امامزاده «عبدالقهار» خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «فریدون محمدی» ضمن اعلام همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در این رویداد فرهنگی گفت: به پیشنهاد و مشارکت یکی از خیرین ساکن در روستای ورده، برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم برای اجرایی شدن مرمت و بازسازی گنبد امامزاده عبدالقهار که یکی از آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی دوره ایلخانی واقع درروستای ورده از توابع شهرستان ساوجبلاغ است، انجام شد.

وی رعایت ضوابط اجرایی و نظارت کارشناسان این اداره کل را از جمله موارد مهمی دانست که باید از سوی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سمن‌های مردمی در امر مرمت و بازسازی ابنیه‌ها و آثار تاریخی لحاظ شود.

محمدی تصریح کرد: یکی از نکات مورد توجه این است که وجود حمام تاریخی به جا مانده از دوره قاجاریه و همچنین خانه‌های قدیمی (با ساختار گلِی) در حاشیه امامزاده می‌تواند یک ظرفیت بزرگ گردشگری و بوم‌گردی با در نظر گرفتن بافت منحصر به فرد روستای ورده فراهم کند.


عالیترین مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، در ادامه همچنین از اجرای عملیات ساخت پل، میان حمام ورده و امامزاده عبدالقهار خبر داد و افزود: ساخت پلی با طراحی سنتی، روی رودخانه‌ای که حدفاصل حمام تاریخی و امامزاده است، می‌تواند این دو بنای تاریخی را به هم مرتبط و مسیر گردشگران به این دو بنا را کوتاه و تسهیل کند. »

محمدی اذعان داشت:«ششصد و ده میلیون ریال، معادل 61میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته برای مرمت حمام تاریخی ورده از سوی دهیاری تعیین شده تا با هماهنگی این اداره کل کار مرمت آغاز شود.

انتهای پیام/
   
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات