پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 مخالفت افکار عمومی با توافق امارات و رژیم صهیونیستی

نظرسنجی یک روزنامه سعودی نشان می‌دهد که افکار عمومی جهان اسلام با اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و شکل‌گیری توافق بین آنها، مخالف است.

به گزارش رمزگشانیوز؛روزنامه سعودی «عرب نیوز» امروز (یکشنبه) با انجام یک نظرسنجی و طرح سوالی در صفحه رسمی توئیتر خود، نظر ملت‌های مسلمان را نسبت به توافق عادی‌سازی روابط بین اسرائیل و امارات پرسید که با مخالفت و نظر منفی بیش از نیمی از رای دهندگان مواجه شد.

سه گزینه پیش روی رای دهندگان با عنوان "پیشبرد مثبت"، "پیشبرد منفی" و "هیچ نظری ندارم" مطرح شد که حدود ۵۲ درصد به گزینه دوم رای داده و مخالفت خود با این توافق را اعلام کردند. در این رای گیری نزدیک به ۱۸ درصد نیز گزینه "هیچ نظری ندارم" را انتخاب کردند.

به دنبال بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی و امارات در جهت شکل‌گیری توافق برای عادی‌سازی روابط که ابوظبی مدعی است، در قبال توقف طرح الحاق کرانه باختری بوده، فلسطینی‌ها اقدام امارات را خیانت به آرمان مردم فلسطین دانستند.

فلسطینی‌ها در برخی تجمعات در کرانه باختری مخصوصا در «مسجد الاقصی» تصاویر «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و همچنین «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

ترکیه نیز در پی این اقدام جنجالی امارات، سفیر خود از ابوظبی را فراخواند و رئیس پارلمان این کشور آن را یک اقدام ننگین خوانده است. از طرف دیگر ۲۰ گروه مدنی فعال حقوق بشر و نهادهای حامی فلسطین در مالزی با انتشار بیانیه‌ای،‌ این توافق را محکوم کردند و آن را خیانت به مبارزه فلسطینی‌ها برای عدالت و آزادی دانستند.

امروز نیز مردم خشمگین از شکل‌گیری توافق بین ابوظبی و تل آویو در لیبی به سفارتخانه امارات در این کشور حمله کرده و آن را آتش زدند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات