شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

«فلاح‌نژاد» از بانک‌های استان خواستار شد؛

لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌‌دیده از کرونا

«حسین فلاح‌نژاد» - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز- گفت: بانک‌‌های استان باید نسبت به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌‌دیده از ویروس کرونا، سرعت بیشتری ببخشند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانکهای عامل  استان البرز در اعطای تسهیلات ویژه مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در محل استانداری البرز برگزار شد.

در این جلسه که با حضور «پرویز زرگر» مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری و نیز «حسین فلاح‌نژاد» مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی البرز و نمایندگان دستگاه‌ها و بانک‌های عامل استان برگزار شد، عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌ها در اعطای تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با اشاره به میزان تسهیلات تخصیصی و پرداخت آن در البرز در بین استان‌های کشور گفت: دولت به منظور حفظ اشتغال ۱۴ رسته شغلی آسیب‌دیده از کرونا اعتباراتی را اختصاص داده و انتظار می‌رود بانک‌های استان اهتمام ویژه‌ای برای پرداخت این تسهیلات داشته باشند. 

وی تاکید کرد: مصوبات ستاد ملی کرونا لازم الاجرا بوده و مدیران بانک‌های استان موظف به پرداخت تسهیلات به پرونده‌های معرفی شده، هستند و هیچگونه کوتاهی از سوی بانک‌های استان در این خصوص پذیرفتنی نیست.

زرگر همچنین با اشاره به اینکه ملاک پرداخت تسهیلات مذکور در اخذ تضامین و مدارک از متقاضیان از سوی بانک‌های استان، دستورالعمل‌های بانک مرکزی است خاطر‌نشان کرد: بانک‌های استان باید در اخذ تضامین و مدارک از متقاضیان دریافت تسهیلات آسیب‌دیده از کرونا بر اساس دستورالعمل بانک مرکزی، مساعدت لازم را انجام داده و نسبت به تسریع پرداخت این تسهیلات تا پایان هفته آینده اقدام نموده وگزارش آن از طریق بانک ملی به عنوان رئیس شورای بانک‌های استان به استانداری جهت ارائه در ستاد ملی کرونا و در ستاد استانی ارسال شود .

در ادامه «حسین فلاح‌نژاد» - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز- نیز گزارشی از اقدامات این اداره کل در خصوص اطلاع‌رسانی از تسهیلات مشاغل آسیب‌دیده از کرونا ارائه داده و گفت: در فاز اول اقدامات، اطلاع‌رسانی خوبی از سوی این اداره کل و سایر دستگاه‌های اجرایی برای جامعه هدف صورت گرفته و به انحا مختلف از افراد دعوت شده است تا از این تسهیلات استفاده نمایند. با وجود تمامی اقدامات صورت گرفته رویکرد مردم در این اطلاع‌رسانی متفاوت بوده به گونه‌ای که از سوی عده‌ای از متقاضیان برای دریافت تسهیلات مذکور استقبال خوبی صورت گرفته ولی از سوی دیگر عده‌ای از متقاضیان به واسطه مشکلاتی که در سیستم و فرایندهای بانکی ما در استان وجود داشت استقبال مناسبی نداشتند.

وی به مشاغل آسیب‌دیده از ویروس کرونا و میزان ارائه تسهیلات به آن‌ها در استان اشاره کرد و افزود: بانک‌‌های استان باید نسبت به پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌‌دیده از ویروس کرونا، سرعت بیشتری ببخشند.

درادامه جلسه «ابراهیم شادمهر» - مدیر امور اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز گزارش کاملی از جزئیات عملکرد دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان ارائه داده و نیز موانع اجرای این طرح در جهت پرداخت تسهیلات در بانک‌های استان تشریح شد.

همچنین مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های استان نیز گزارشی از وضعیت دستگاه و بانک خود در پرداخت این تسهیلات ارائه کردند.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات