پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تعویق آزمون سراسری قطعی است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه دوشنبه ضمن اشاره به خبر تعویق کنکور سراسری اظهار کرد: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وزیر بهداشت است و در این زمینه تصمیمات مرتبط را به دلیل عضویت در ستاد ملی مقابله با کرونا باید مطرح کند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «منصور غلامی» با بیان اینکه تعویق آزمون سراسری قطعی است با این حال اظهار داشت: نتایج جلسه‌ای که  در وزارت بهداشت برگزار شد باید در ستاد ملی کرونا مطرح و تصویب شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به احتمال زیاد آزمون سراسری دانشگاه‌ها به علت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته‌بندی جدید دفترچه‌های کنکور بر اساس حوزه‌های جدید به تعویق بیافتد.

غلامی به دلایل تعویق آزمون سراسری اشاره کرد و گفت: افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی از یک متر و ۶۰ سانت به ۲ متر یکی از دلایل اصلی تعویق کنکور سراسری است و سازمان سنجش برای اعمال این فاصله گذاری نیازمند وقت بیشتری است.

وزیر علوم، دلیل دیگر تعویق کنکور سراسری را باز کردن دفترچه‌های سئوال کنکور ۹۹ در قرنطینه اعلام کرد و گفت: به دلیل افزایش حوزه‌های کنکور سراسری، دفترچه سئوالات باید در قرنطینه باز و دوباره بر اساس حوزه‌های جدید بسته شود که سازمان سنجش در این فاصله قادر به انجام چنین کاری نبود.

گفتنی است با توجه به اتفاق‌نظر وزارت علوم، سازمان سنجش و وزارت بهداشت و پیگیری‌های از پیش ادامه دار و مستمر نمایندگان مجلس، به نظر می‌رسد تعویق یک ماهه کنکور در ستاد ملی کرونا به تصویب برسد و این تعویق قطعی خواهد بود.

با وجود این تغییر انتظار می‌رود ترم مهر دانشگاه‌ها با تأخیر یک یا دو ماهه آغاز شود و احتمال این است که بیشتر ورودی دانشگاه‌ها در ترم بهمن باشد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات