پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

توافق ایران و فرانسه برای همکاری‌ مشترک فرهنگی

رایزن فرهنگی ایران در فرانسه و نماینده دبیرکل انجمن فیلوتکنیک پاریس برای همکاری‌های مشترک فرهنگی در زمینه زبان، ادبیات، فلسفه، تاریخ و ایرانشناسی توافق کردند.

به گزارش رمزگشانیوز؛  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی اعلام کرد، «نوربرت واتچ»، عضو هیأت مدیره و نماینده دبیرکل انجمن فیلوتکنیک پاریس با «جمال کامیاب»، رایزن فرهنگی کشورمان در فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.


نوربرت واتچ در سخنانی، ضمن معرفی انجمن فیلوتکنیک پاریس، اشاره کوتاهی به تاریخچه آغاز فعالیت داوطلبانه این انجمن از اواسط قرن نوزده (از سال ۱۸۴۸) کرد و گفت: در این سال‌ها، انجمن با تمرکز بر آموزش بزرگسالان و بازنشسته‌ها، بیش از ۳۰۰ دوره (شامل آموزش ۱۸ زبان خارجی) مبادرت کرده است. در این دوره‌ها بیش از ۵۵۰۰ نفر با هدف توسعه دانش آکادمیک میان عموم جامعه، آموزش دیدند.

نماینده دبیرکل انجمن فیلوتکنیک پاریس افزود: این انجمن در نظر دارد تا در سال‌های آینده یک رویکرد بین فرهنگی را به خصوص با محوریت جهان معاصر و ژئوپلیتیک شرق محور توسعه دهد تا درکی بهتر میان عموم مردم فرانسه ایجاد شود. از این منظر، ایران به دلیل غنای تمدن و نقش اصلی ژئوپلیتیکی آن از اهمیت اجتناب ناپذیری برخوردار است.

در ادامه این دیدار، طرفین بر آمادگی کامل مبنی بر برگزاری سمینارها و دوره‌های آموزشی مشترک در زمینه زبان، ادبیات، فلسفه و تاریخ در حوزه ایرانشناسی تأکید کردند و مقرر شد تا برای سال تحصیلی پیش رو از سوی رایزنی فرهنگی کشورمان در قالب سه پروژه مشخص، چند موضوع محوری همراه با چهره‌های صاحب نظر و سخنران به این انجمن معرفی شود.

 

انتهای پیام/ 

لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات