جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

برای اولین بار در کشور صورت گرفت: ‏

اجرای دادرسی الکترونیکی بین استانی در البرز

برای اولین بار در کشور توسط اداره کل زندان‌های استان البرز، «دادرسی الکترونیکی بین استانی» مابین ندامتگاه مرکزی کرج و دادگستری استان اصفهان برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ مدیر کل زندان‌های استان البرز در این خصوص گفت: مددجوی این پرونده در زندان مرکزی کرج در حال تحمل کیفر است، وی همچنین دارای پرونده دیگری در استان اصفهان بوده که می‌بایست جهت رسیدگی به آن پرونده به استان اصفهان اعزام می‌شد.

 «سید عبدالله مرتضوی» افزود: با توجه به بُعد مسافت بین استان البرز و اصفهان و همچنین وجود آسیب‌هایی در خصوص اعزام مددجوی مورد اشاره به استان اصفهان بهترین راه حل، برگزاری «دادرسی الکترونیکی بین استانی» تشخیص داده شد و با رایزنی‌های به عمل آمده با دادگستری استان اصفهان برای نخستین بار در کشور این امر صورت گرفت.

مرتضوی در خصوص محاسن استفاده از دادرسی الکترونیکی گفت: دادرسی الکترونیکی دارای محاسن بسیاری است از جمله؛ کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، استفاده بهینه از نیروی انسانی، کاهش خطرات احتمالی در اعزام و بدرقه متهم و حتی در شرایط حال حاضر که جهان با شیوع ویروس کرونا دست به گریبان است این امر احتمال ابتلای متهمان، ماموران، سربازان و قضات را به این ویروس به صفر می‌رساند.

لازم به ذکر است اداره کل زندان‌های استان البرز در سال جاری تعداد ۱۶۵۸ جلسه دادرسی الکترونیکی برگزار نموده است.

انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات