جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست:

محیط بانان تجهیزات نوین دریافت می‌کنند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از تجهیز محیط بانان کشور به امکانات و تجهیزات نوین پایش خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از ایرنا؛ سرهنگ «جمشید محبت‌خانی» روز یکشنبه در آیین افتتاح پاسگاه محیط بانی منطقه سوتک واقع در ارتفاعات البرز جنوبی اظهار داشت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان، تجهیز محیط بانان به فناوری نوین در امر حفاظت از مناطق و افزایش امکانات خودرویی و ارتباطی است.

وی بیان داشت: تلاش ما این است تا با تامین و تخصیص اعتبارات مناسب، نیازمندی‌های محیط بانان را جبران کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده ناجا با اشاره به وضعیت مناسب حیات وحش و گونه‌های مختلف جانوری در زیستگاه‌های استان البرز، گفت : تلاش‌های محیط بانان در حفظ این گونه‌ها ستودنی است.

سرهنگ «محمد شرفی» روز یکشنبه در بازدید از منطقه حفاظت شده «سوتک» در ارتفاعات البرز جنوبی و بهره‌برداری از پاسگاه کوهستانی «شهدای محیط بان» سوتک، از زحمات محیط بانان منطقه که در شرایط سخت کاری و با عشق و دلسوزی از هیچ تلاشی در امر حفاظت از حیات وحش منطقه دریغ نمی‌کنند قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه محیط بانی شغلی مقدسی است، اظهار داشت: به طور قطع خدمت در محیط زیست و حفاظت از حیات وحش و طبیعت کشور است توفیق بزرگی است که محیط بانان باید قدر خدمات خود را بدانند.

سوتک در محدوده امن منطقه حفاظت شده البرز جنوبی واقع شده و از لحاظ شرایط زیستگاهی و تنوع بالای گیاهی و جانوری از درجه حفاظت بالایی برخوردار است.

استان البرز دارای پنج ایستگاه محیط بانی است که چهار ایستگاه آن در بخش آسارا و جاده کرج - چالوس و یک ایستگاه در منطقه شکار ممنوع طالقان مستقر است.


انتهای پیام/ 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات