پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 افتتاح خط تولید نایلکس‌ زیست تخریب‌پذیر درساوجبلاغ

خط تولید کیسه و نایلکس‌های زیست تخریب پذیر روز پنجشنبه با حضور سعید زرندی معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز گشایش یافت.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «سعید زرندی» در آیین گشایش خط تولید کیسه‌های زیست تجزیه‌پذیر در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز با یادآوری این نکته که از خردادماه امسال هر پنجشنبه افتتاح طرح جدید در کشور عملیاتی شده است، گفت : با گذشت ۹ هفته از این طرح تاکنون ۳۶ طرح تولیدی افتتاحی در کشور داشته ایم که تا بهمن ماه امسال با صرف حدود ۱۷۰ هزار میلیارد تومان، ۲۰۰ طرح بزرگ جدید گشایش می‌یابد.

وی بیان داشت : با توجه به شرایط تحریمی کشور، روند خوبی در پیشبرد طرح‌های گشایشی در کشور طی شده است.

زرندی با اشاره به اینکه باید در مجموعه کشور به سمت کالای ایرانی حرکت کنیم، گفت: در زمان حاضر ۲ هزارو۵۰۰ ردیف کالای وارداتی مجوز تولید داخلی دریافت کرده اند.

معاون وزیر صنعت بیان داشت: بخش عمده تولیدات لوازم خانگی در گذشته دست خارجی‌ها بود و امروز در آمارها می‌بینیم رشد فزاینده‌ای برای تامین نیاز داخلی داریم.

وی با اشاره به رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در شرایط کنونی اگر بخواهیم یک کار صنعتی را از صفر اجرایی کنیم، سرمایه سنگینی نیاز دارد که با این وضعیت مقرون به صرفه نیست به همین دلیل تلاش کرده‌ایم با ابتکار خاص بتوانیم ظرفیت‌های فعلی را توسعه دهیم.

زرندی افزود: در همین راستا افزایش ظرفیت صنایع نیمه تعطیل که بیش از ۶۰ درصد کار آن اجرا شده را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و پیش‌بینی ما راه‌اندازی ۴۰ درصد این واحدها تا پایان سال ۹۹ است که ظرفیت‌های خالی را احیا کنیم.

«رامین ربیعی» هم گفت: در صورت تکمیل این پروژه‌های تولیدی گام موثری در جهت تولید انبوه و اشتغال پایدار در این استان برداشته می‌شود.

وی بیان داشت : انتظار می‌رود سرمایه گذاران، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر وزارتخانه‌ها برای تکمیل این صنایع نیمه تمام به کمک البرز بیایند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اهمیت خط تولیدی کیسه‌های سازگار باز محیط زیست گفت : تولید باید با جهش فکری و فرهنگی همراه شود تا به نتیجه مطلوب دست یابد که نمونه آن خط تولید کیسه‌های زیست تجزیه‌پذیر در ساوجبلاغ است.

عضو هیات مدیره و مدیر عامل صنایع پلاستیک مادیران ساوجبلاغ در آیین گشایش این خط تولید گفت : راه‌اندازی این خط تولیدی حاصل فعالیت ۱۸ ساله تجربه این شرکت در عرصه تولید انواع کیسه‌های نایلونی بوده که به نتیجه رسیده است.

«عباس پارسا سیرت» افزود: محصول جدید برپایه گیاهی و سازگار با محیط زیست تولید شده است که با هفت دستگاه ویژه ماهانه ۴۰۰ تن کیسه‌های زیست تخریب پذیر تولید می‌شود.

وی بیان داشت: با راه‌اندازی این خط تولیدی فضای اشتغال برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد شده ضمن آنکه تجیز این خط بیش از ۲۰ میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

وی افزود: در فاز بعدی محصولات جدیدی تولید خواهیم کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات