جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با حضور نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی برگزار شد

چهارمین نشست مدیران دستگاه‌های وزارت اقتصاد در البرز

چهارمین نشست شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد در استان البرز با حضور نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات اداره کل گمرک استان البرز برگزار شد.

به گزارش رمزگشانیوز؛در این نشست «ابوالفضل فلاح» - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز- و رئیس شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابع وزارت اقتصاد در استان البرز گزارشی از دستورالعمل ایجاد شورای هماهنگی مدیران استانی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استان البرز و اهم اقدامات شورای مذکور و دستاوردهای به دست آمده ارائه نمود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تشکیل شورای استان تاکنون59جلسه با 248 مصوبه برگزار شده است، بیان کرد: ضرورت اصلاح ساختار سازمانی گمرک استان و ارتقا به حوزه نظارت، انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های مستقر در استان بر اساس ماده 110 قانون مالیات‌های مستقیم، پیشنهاد اصلاح آیین‌نامه اجرایی بند (د) ماده 132 اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم موضوع ماده 31 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مبنی بر شرایط اعطای مشوقهای مالیاتی به واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی به مقامات اجرایی ذیربط، پایین بودن سطح اختیار رسیدگی به مشکلات بانکی واحدهای تولیدی استان و سقف تسهیلات اعطایی و پرداخت حق بیمه شرکتهای تولیدی مستقر در استان به شرکتهای بیمه‌ای خارج استان از جمله مواردی است که توسط شورای مذکور مطرح و در حال پیگیری می‌باشد.

در ادامه این نشست، «مهدی عسگری» - نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی- بر لزوم تعامل مجلس با دولت به منظور بهبود انجام برنامه‌هایی در راستای تحقق اهداف کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «علی اصغر نظام دوست» - رئیس اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان البرز- با ارائه گزارش عملکرد این اداره در استان البرز ، به اقدامات حمایتی اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان در خصوص مبارزه با ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: توزیع و عرضه مستقیم کشفیات قاچاق داروهای مربوط به کرونا طی تفاهم‌نامه منعقد شده با علوم پزشکی استان، تحویل مواد ضدعفونی و انواع ماسک به کادر درمانی و علوم پزشکی استان و قراردادن احشام به ستاد کرونای استان از جمله اقدامات اداره جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان البرز است.

در ادامه این جلسه، «محمدرضا محمدی» - مدیرکل امور مالیاتی استان البرز- ضمن ارائه گزارش وصول درآمدهای مالیاتی در استان، از رشد 29درصدی مالیات پیش‌بینی شده در قانون بودجه و ابلاغ سازمان امور مالیاتی در چهار ماهه ابتدای سال 99 خبر داد و گفت: با استقرار هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی در سطح استان، شاهد افزایش سطح رضایتمندی مردم هستیم.

همچنین در این نشست، برزگر معاون بیمه ایران در استان البرز به اقدامات صورت پذیرفته توسط بیمه ایران در راستای حمایت از واحدهای متاثر از کرونا از جمله تعلیق غیرفعال نمودن بیمه‌نامه‌های سررسید شده و تمدید بیمه نامه‌های ثالث تا اردیبهشت ماه و پرداخت خسارت به بیمارستان‌ها و تسویه خسارت بیمه شدگان بیمه توسعه، اشاره نمود.

«علیرضا نصرتی فرد» - مدیر بورس منطقه‌ای استان البرز - نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد بازار سرمایه استان، از رشد تعداد مراجعه کنندگان به بورس و چند برابری آمار معاملات بورس طی چهار ماهه ابتدای سال جاری خبر داد و بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و ارتقای فرهنگ سهامداری تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «غلامحسین نوحی» - مدیرکل گمرک استان البرز- با ارائه آمار میزان صادرات و واردات طی 12 ماهه سال 1398، به مزایای صادرات از گمرک استان البرز اشاره و بیان کرد: صادرات از این گمرک هیچ‌گونه هزینه‌ای برای صادرکنندگان نداشته و کلیه امور مربوط به صادرات، از زمان ارائه اسناد به کارشناس تا اتمام فرایند، در صورت تکمیل مدارک در مدت زمان یک روز انجام می‌گردد و نیازی به حضور کامیون و کالا در گمرک نخواهد بود. همچنین برای صادرکنندگان از این گمرک، صدور مجوزهایی نظیر مجوز ورود موقت مواد اولیه برای واحدهای تولیدی به دلیل صدور سوابق اولیه در همین گمرک، نیازی به استعلامات اجباری و زمان‌بر نمی‌باشد.

وی افزود: با شرکت‌های تولیدی که در لیست اعلامی گمرک ایران جهت اعطای تسهیلات ویژه قرار ندارند در صورت تکرار صادرات در گمرک البرز، همانند شرکت‌های مذکور در لیست رفتار شده و کلیه امور صادراتی آنان در مسیرهای سبز و زرد قرار می‌گیرد.

همچنین در خصوص استرداد حقوق ورودی به تولیدکنندگان، در رویه صادرات از محل واردات قطعی در صورت انجام صادارت از این گمرک، در زمان بسیار کوتاه فرایند استرداد انجام می‌شود.

انتهای پیام/



 
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات