جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در تمام ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت از برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در تمام شهر‌ها خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ دکتر «علیرضا رئیسی» در نشست هم‌اندیشی کارگروه برگزاری مراسم محرم ۱۴۴۲ با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ کدام از استان‌های کشور بی خطر نیستند و نگرانی ما افزایش آمار مبتلایان به ویروس کروناست گفت: پیش‌بینی می‌شود در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت کامل در ایام عزاداری سالار شهیدان، آمار مبتلایان به کرونا تا ۹۰ درصد افزایش خواهد داشت.

وی افزود: در زمان اوج کرونا، با تلاش، همدلی و ایثار کارکنان درمانی و بسیاری از طلاب و نیرو‌های جهادی، آمار فوتی‌ها از ۱۸۷ نفر در روز به ۳۴ نفر رسید، اما تعطیلات عید فطر و نیمه دوم خرداد و تعجیل در بازگشایی اماکن تجاری و بازار‌ها باعث شد تا آمار جانباختگان افزایش پیدا کند.

دکتر رئیسی گفت: این افزایش آمار از مناطقی شروع شد که مراسم عید فطر را مُفَصل و گسترده برگزار کردند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت با اعلام آمادگی آموزش مداحان برای اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در هیئات مذهبی سراسر کشور افزود: پیشنهاد می‌شود قبل از شروع ماه محرم، الگویی را اجرا و از طریق صدا و سیما پخش کنیم؛ همچنین در کشور ورزشگاه‌های ورزشی زیادی وجود دارد که می‌توان عزاداری‌ها در آن مکان‌ها برگزار شود و یا هرخانه به یک حسینیه تبدیل شود و خانواده‌ها در خانه‌هایشان عزاداری کنند.

در بخش دیگری از این نشست رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به اهمیت تصمیم‌های این کارگروه در برگزاری مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین اشاره و اضافه کرد: برای جمع‌بندی، باید از همه دیدگاه‌ها و راهکار‌های کارشناسان استفاده شود و هرچه زودتر نتیجه این نشست‌ها و راهکار‌های برگزاری مراسم به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» افزود: باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری اعلام شود تا شاهد تعطیلی هیئات مذهبی قبل از شروع محرم نباشیم و به مؤمنان نیز ضرری وارد نشود.

«مصطفی خرسندی» - رئیس کانون مداحان کشور- در بخش دیگری از این نشست به ۸۰ هزار عضو و فعالیت ۴۲۵ دفتر این کانون در کشور اشاره کرد و این کانون را در زمینه اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی اثرگذار دانست و گفت: اگر آموزش ذاکران و شعرا و هیئات مذهبی در زمینه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سریع‌تر انجام شود، مداحان و روحانیان از طریق نفوذی که در جامعه دارند می‌توانستند این شیوه نامه‌ها را به بهترین شکل به جامعه هدف انتقال دهند.

در ادامه این نشست دیگر اعضا ازجمله، نماینده دادستانی کل کشور، مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده وزارت کشور، نماینده مرکز رسیدگی به امور مساجد و دیگر نمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا دیدگاه‌های خود را بیان کردند.

نشست هم‌اندیشی کارگروه برگزاری مراسم محرم ۱۴۴۲ با هدف تعیین دستورالعمل‌های بهداشتی ایام عزاداری با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان ستاد ملی مبارزه با کرونا، وزارت بهداشت و دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوط در سالن اجتماعات ساختمان نواب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد. 

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات