چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا 3 هفته دیگر عملیاتی می‌شود

ورود چند نمونه داروی کرونا به بازار

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت دانش‌بنیان‌ها در حوزه تامین داروی بیماران کرونایی خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید.

به گزارش رمزگشانیوز؛ به نقل از روابط عمومی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، «سورنا ستاری»  بر تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد و گفت: تقریبا هیچ تجهیزی در این زمینه از دیگر کشورها وارد نکردیم و همه نیازمان با اتکا به توان داخلی تامین شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری با تاکید بر این‌که زیست‌بوم فناوری و نوآوری پاسخ خوبی به نیاز کشور در روزهای کرونایی بود، بیان کرد: در دوران شیوع کرونا توان دانش‌بنیان‌ها به میدان آمد و به نیازهای داخلی بدون اتکا به واردات، پاسخ داد.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، از روزهای ابتدای شیوع بیماری کرونا در کشور، دانش‌بنیان‌ها دست به کار شدند و همه تجهیزات مورد نیاز کشور از جمله تجهیزات پزشکی، تولید ماسک، دستگاه ونتیلاتور و غیره را در داخل کشور تامین کردند.

ستاری ادامه داد: دانش‌بنیان‌ها توانستند دستگاه ونتیلاتور که یک دستگاه پیچیده فنی است را هم در داخل تولید کنند و در اختیار بیماران قرار دهند. ما در این مدت حتی یک دستگاه ونتیلاتور هم از خارج وارد نکردیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان در ادامه بیان کرد: دانش‌بنیان‌ها در حوزه تامین داروی بیماران کرونایی هم خوب عمل کردند و چند نمونه از آنها به لیست دارویی کشور وارد شده و بقیه هم تا سه هفته دیگر به بازار می‌آید. این کار بزرگ از عهده دانش‌بنیان‌ها برآمد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این کار حمایت کرد.

ستاری معتقد است که زیست‌بوم فناوری و نوآوری در زمان بحران مسیر خود را به درستی پیدا کرد و با تمام قوا به میدان مقابله با بیماری کرونا آمد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات