سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساماندهی صنعت دخانیات با تولید سیگار وطنی

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور بر ضرورت تهیه و تدوین برنامه‌ جامعی برای ساماندهی وضعیت صنعت دخانیات تاکید کرد.

به گزارش رمزگشانیوز؛  «مهدی صادقی نیارکی» تصریح کرد: این مرکز باید با همکاری تشکل‌های تخصصی سیاست‌گذاری در صنعت، توسعه داخلی سازی و ساماندهی الگوی کشت توتون و تنباکو را در دستور کار قراردهد.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: تدوین طرح جامعی در این صنعت علاوه بر ایجاد ارزش افزوده و توسعه اشتغال روستایی در جلوگیری از قاچاق محصولات دخانی نیز بسیار موثر خواهد بود.

صادقی نیارکی ضرورت نظارت مستمر بر فرآیند تولید محصولات دخانی را مورد تاکید قرارداد و گفت: با اجرای طرح رهگیری سیگار به طور سیستمی، قانونی بودن کالا در تمامی طول زنجیره، قابل شناسایی است و این سامانه در شفاف‌سازی نقش موثری دارد.

وی افزود: با نظارت بر نحوه اجرای این سامانه می‌توان در مراحل مختلف نسبت به شناسایی سیگارهای جعلی و قاچاق اقدام کرد و این اتفاق در کاهش قاچاق محصولات دخانی بی کیفیت که سلامت جامعه را تهدید می‌کند، بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

گفتنی است، در این نشست رییس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و مدیران زیر مجموعه این مرکز با تشریح اقدامات انجام شده در صنعت دخانیات، گزارشی از روند فعلی تولید محصولات دخانی و میزان مصرف در کشور ارائه کردند.

مهدی صادقی نیارکی نیز ضمن بازدید از روند فعالیت بخش های مختلف این مرکز، از نزدیک در جریان چالش ها و دغدغه های صنعت دخانیات قرار گرفت.


انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات