جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کشف طرحی مخفی از «پیکاسو»

طراحی در یکی از تابلوهای نقاشی طبیعت بی‌جان اثر «پیکاسو»، هنرمند مشهور اسپانیایی کشف شده است.

به گزارش رمزگشانیوز؛  به نقل از لایوساینس، یک تیم تحقیقاتی از موسسه هنر شیکاگو یکی از تابلوهای نقاشی انتزاعی با عنوان «طبیعت بی‌جان» که در سال ۱۹۲۲ توسط «پابلو پیکاسو» نقاش نامدار اسپانیایی خلق شده بود را مورد ارزیابی قرار دادند که در نتیجه این بررسی یک طراحی در پشت نقاشی اصلی کشف شد.

در پشت تصویر اصلی، طراحی از یک پارچ، یک لیوان دسته‌دار و وسیله‌ای مستطیل‌شکل شبیه به روزنامه که روی میز قرار دارند به کمک اشعه ایکس مشخص شد.

خلق یک نقاشی جدید روی یک نقاشی دیگر موضوعی غیرعادی برای «پیکاسو» نبود، اما این هنرمند معمولا به طور مستقیم روی نقاشی‌ قبلی طرح دیگری را خلق می‌کرد و آن‌ها را با یکدیگر ادغام می‌کرد.

اما در این مورد، محققان دریافتند پیکاسو ابتدا طراحی اولیه را با رنگ سفید پوشانده و سپس نقاشی انتزاعی را روی آن خلق کرده است، با این حال هدف این هنرمند از پوشاندن اثر اولیه مشخص نیست.

«پابلو پیکاسو» نقاش، مجسمه‌ساز و شاعر اسپانیایی از تأثیرگذارترین هنرمندان قرن بیستم و مبدع سبک کوبیسم بود که آثارش از دوره حیات مورد توجه قرار گرفت و امروز پس از سال‌ها از زمان مرگش جزو گران‌ترین هنرمندان جهان محسوب می‌شود. او از جمله هنرمندانی بود که در دوران زندگی خود مورد توجه قرار گرفت و به شهرت رسید. او در ۸ آوریل ۱۹۷۳، در حالی که به همراه همسر و دوستانشان در مهمانی شام حضور داشت، بر اثر حمله قلبی درگذشت.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات