شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تفاوت ۴۱ درجه‌ای دما در دو مرکز استان

کارشناس سازمان هواشناسی رگبار باران را فردا برای مناطقی از نوار شمالی کشور پیش‌بینی کرد و از تفاوت ۴۱ درجه‌ای دمای هوا میان دو مرکز استان کشور خبر داد.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «کبری رفیعی» به تشریح آخرین خروجی مدل‌‌های هواشناسی پرداخت و گفت: برای ساعت‌های بعدازظهر امروز در استان اردبیل، شمال آذربایجان‌‌های شرقی و غربی و سواحل غربی خزر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

او افزود: روز چهارشنبه نیز کاهش محسوس دما و وزش باد شدید را در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل خواهیم داشت؛ همچنین فردا در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر بارش‌ها شدت پیدا می‌کند و دریای خزر نیز مواج خواهد بود. در استان اردبیل و نیمه‌‌شمالی آذربایجان‌‌های شرقی و غربی، تداوم بارش‌‌های رگباری را خواهیم داشت و شدت بارش‌‌های برای فردا در استان گیلان پیش‌بینی شده است.

رفیعی با بیان اینکه از روز پنج‌‌شنبه تا شنبه در مناطقی از آذربایجان‌‌های شرقی و غربی به‌‌ویژه مناطق شمالی این استان‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد، بیان کرد: در استان اردبیل و خراسان‌‌‌شمالی که در بعضی از ساعت‌ها، بارش‌‌های رگباری را خواهند داشت. روز شنبه نیز در شمال استان خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی این شرایط را خواهیم داشت؛ اما در مناطق جنوبی کشور از جمله در سیستان و بلوچستان و مناطقی از هرمزگان طی سه روز آینده به‌‌ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، بارش‌های رگباری رخ می‌دهد که گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی نیز همراه خواهد بود.

او عنوان کرد: پدیده غالب شرق کشور تا پایان هفته به‌ویژه در منطقه زابل، وزش باد شدید خواهد بود که گاهی با گرد و خاک نیز همراه و سبب کاهش کیفیت هوا می‌‌شود. همچنین دریای عمان نیز تا پایان هفته مواج پیش‌بینی شده است و فردا چهارشنبه تنگه هرمز مواج خواهد شد.

رفیعی، آسمان تهران را برای امروز صاف تا کمی ابری خواند و گفت: در این مدت گاهی شاهد وزش باد در تهران خواهیم بود. فردا نیز همین شرایط جوی برای تهران پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دمای امروز تهران ۳۷ درجه سانتی‌‌‌گراد است و فردا دمای هوا یک درجه افزایش می‌یابد.

او افزود: خنک‌ترین مرکز استان، امروز صبح شهرکرد گزارش شد که دمای هوا در آن به ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر رسید. گرم‌ترین مرکز استان نیز دیروز اهواز گزارش شد که دمای ۵۱ درجه بالای صفر را تجربه کرد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات