پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بازتاب حذف «فلسطین» از نقشه‌های گوگل و اپل

پایگاه خبری AS-Source News / MILITARY در توئیتی اعلام کرد که دو شرکت گوگل و اپل اخیرا اقدام به حذف اسم کشور «فلسطین» از نقشه‌های خود کرده‌اند.

به گزارش رمزگشانیوز؛ «ریاض المالکی» وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین، روز جمعه، در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» خبر داد که فلسطین در تلاش است تا از دو شرکت آمریکایی گوگل و اپل به علت حذف نام فلسطین از نقشه‌های جهانی شکایت کند.

وزیر خارجه فلسطین در این خصوص گفت: « به دنبال اقدام حقوقی برای پاسخ به حذف نام فلسطین از نقشه‌های گوگل و اپل هستیم».

ریاض المالکی ادامه داد: «در تلاش هستیم با مشخص کردن مرجع حقوقی بین‌‌المللی ذیربط، پرونده‌ای علیه گوگل و اپل تشکیل دهیم».

المالکی همچنین گفت: «دو شرکت یادشده در صورتی که بر تخلف از حقوق بین‌الملل اصرار بورزند، اقدام برای محاکمه مسئولان آنها آسان خواهد بود».

وزیرخارجه فلسطین در پایان تأکید کرد: «وقتی که اینگونه عمدی و با رفتار‌های سیاسی و توهین آمیز با فلسطین رفتار می‌کنند، قطعا مرتکب اشتباه شده‌اند».

در سال ۲۰۱۶ برای اولین بار موجی علیه اقدام گوگل در حذف نام «فلسطین» از روی نقشه جهانی در فضای مجازی به راه افتاد؛ اما با این حال، گوگل آنجا تأکید کرد که هرگز نام فلسطین در نقشه وجود نداشته که بخواهد حذف شود.

با گذشت چهار سال از این رخداد، به تازگی، موجی جدید در شبکه اجتماعی «توییتر» به راه افتاده است و کاربران توییتر با انتشار تصاویری از جستجوی «فلسطین» در نقشه گوگل و عدم نمایش نام فلسطین، با انتقاد از دو شرکت آمریکایی گوگل و اَپل حمایت خود را از فلسطین اعلام کردند.

انتهای پیام/
 
   
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
نظرات شما
0 نظر
ارسال نظرات